Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Experiences of international nursing student groups studying at a University of Applied Sciences

Andres, Albert; Sobrepeña, James Edward (2025)

 
Avaa tiedosto
Andres_Sobrepeña.pdf (1.090Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Andres, Albert
Sobrepeña, James Edward
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025111227818
Tiivistelmä
This study employed a quantitative research design to investigate the academic, clinical, and cultural experiences of international nursing students from the 2022–2024 at SEAMK. Data were collected using a structured online questionnaire, including Likert-scale and multiple-choice questions, which enabled standardized measurement and statistical analysis of student experiences. Descriptive statistics such as percentages, frequency counts, and averages were used to summarize responses, ensuring the findings were objective, reliable, and generalizable.

The data collection process was completed between June and August 2025, and responses were analyzed immediately afterward. Challenges included a slight drop in survey participation due to questionnaire length, but the structured approach allowed for efficient data analysis and practical recommendations. The study emphasizes the value of quantitative methods in nursing education research, providing empirical evidence to inform curriculum development, policy-making, and support for international students.

International nursing students reported positive experiences with the balance of theory and practice, clinical skills, and cultural competence. Hands-on learning, mentorship, and peer support were valued, though challenges included inconsistent mentorship, language barriers, and gaps in simulation training. Enhancing mentorship, refining simulations, and providing targeted language support could better prepare students for multicultural healthcare practice.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste