Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma aloittelevalle yritykselle

Hämäläinen, Pinja (2025)

 
Avaa tiedosto
Hämäläinen_Pinja.pdf (3.314Mt)
Lataukset: 


Hämäläinen, Pinja
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025111227860
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda yksinkertainen ja kustannustehokas markkinointisuunnitelma sivutoimiselle pienyrittäjälle. Työ rajatiin koskemaan yrityksen sosiaalisen median markkinointia. Kauneudenhoitoalalla on kova kilpailu, joka vaatii asiakkaiden saavuttamista verkossa. Työn tarkoituksena oli löytää keinoja, joilla saavuttaa asiakkaita ja luoda mahdollisimman hyvin kohdistettua markkinointia.
Opinnäytetyö koostui kahdesta osasta: teoreettisesta osasta ja toiminnallisesta osasta. Teoreettinen viitekehys käsitteli markkinoinnin keskeisiä periaatteita ja painotti erityisesti sosiaalisen median hyödyntämistä pienyritysten markkinoinnissa. Teoriaosuudessa tarkasteltiin erilaisia markkinoinnin teorioita, jotka perustuvat kyseisen aiheen kirjoihin. Siinä tarkasteltiin myös markkinoinnin kustannustehokkuutta, asiakasymmärryksen merkitystä, sekä 4P-mallia. Toiminnallisessa osuudessa toteutettiin haastattelututkimus, jonka avulla pyrittiin ymmärtämään kauneudenhoitoalan asiakkaiden tarpeita ja odotuksia sosiaalisen median sisällöstä. Tuotoksen sisältöä täydennettiin toimeksiantajan kanssa käytyjen keskustelujen avulla ja näiden tulosten perusteella laadittiin strategisia osia, joka sisältävät käytännönläheisiä ohjeita ja kehitysehdotuksia yrityksen markkinoinnin tueksi.
Työn tuloksena syntyi konkreettinen markkinointisuunnitelma, jossa esitetään 4P-malliin perustuva strategia, SWOT-analyysi sekä ehdotuksia jatkuvan kehittämisen tueksi. Suunnitelma auttaa yrittäjää kohdentamaan markkinointitoimenpiteitään tehokkaammin ja hyödyntämään sosiaalisen median kanavia tarkoituksenmukaisesti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste