Utveckling av dagsresepaket för VisitSalo
Lehtinen, Hanna (2015)
Lehtinen, Hanna
Yrkeshögskolan Novia
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504305565
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504305565
Tiivistelmä
VisitSalon pyynnöstä olen kehittänyt uuden palvelun päiväpakettien muodossa. VisitSalo vastaa matkailun markkinoinnista ja matkailuneuvonnasta Salossa sekä kokoaa matkailu- ja vapaa-ajanpalvelut kotisivuilleen. Päiväpakettien kohderyhmät ovat lapsiperheet ja aikuiset parit, toisien sanoen sukupolvi 50+, ja ne on suunnattu omatoimimatkailijoille. Palvelun tarkoitus on tarjota matkailijalle kiinnostava kuva Salosta matkakohteena sekä tarjota valmiiksi räätälöity vaihtoehto. Päiväpaketit, jotka tullaan julkaisemaan VisitSalon kotisivuilla, antavat ideoita ja vinkkejä aktiviteeteista, ravintoloista ja majoituksista, mutta eivät ole pakettimatkoja.
Jotta pystyin menestyksekkäästi kehittämään uuden palvelun, joka tyydyttää toimeksiantajaa ja täyttää asetetut vaatimukset, olen lukenut teoriaa joka käsittelee palvelunkehitystä, matkailupalveluita ja segmentointia. Lisäksi olen tutustunut Salon seudulla tarjolla oleviin matkailutuotteisiin sekä -palveluihin.
Työn lopputulos on kuusi erilaista päiväpakettia omine teemoineen, sisältöineen, pituuksineen ja kohteineen. Lopullisen visuaalisen ilmeen toteuttaa VisitSalo ennen päiväpakettien julkaisua heidän kotisivuillaan.
Jotta pystyin menestyksekkäästi kehittämään uuden palvelun, joka tyydyttää toimeksiantajaa ja täyttää asetetut vaatimukset, olen lukenut teoriaa joka käsittelee palvelunkehitystä, matkailupalveluita ja segmentointia. Lisäksi olen tutustunut Salon seudulla tarjolla oleviin matkailutuotteisiin sekä -palveluihin.
Työn lopputulos on kuusi erilaista päiväpakettia omine teemoineen, sisältöineen, pituuksineen ja kohteineen. Lopullisen visuaalisen ilmeen toteuttaa VisitSalo ennen päiväpakettien julkaisua heidän kotisivuillaan.