Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kaupan median mainospaikkojen yhteys asiakaskokemukseen ja ostokäyttäytymiseen ruoan verkkokaupassa

Honkola, Iiris; Kumpulainen, Siiri (2025)

 
Avaa tiedosto
Honkola_Kumpulainen.pdf (17.35Mt)
Lataukset: 


Honkola, Iiris
Kumpulainen, Siiri
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112429395
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, millainen yhteys kaupan median mainospaikoilla on kuluttajan asiakaskokemukseen sekä ostokäyttäytymiseen S-ryhmän ruoan verkkokaupassa. Tutkimuksen avulla pyrittiin saamaan mahdollisimman monipuolinen kuva kaupan median ilmiöstä ja kasvattaa ymmärrystä mainospaikkojen hyödyllisyydestä mainostajalle. Tutkimusaihe valittiin yhdessä toimeksiantajan Orkla Suomi Finland Oy Ab kanssa, vastaamaan heidän tarpeitaan. Tutkimusmenetelmäksi valittiin määrällinen, eli kvantitatiivinen tutkimusote. Tutkimusaineisto kerättiin strukturoidun kyselylomakkeen avulla. Kyselyn kohderyhmänä oli yli 18-vuotiaat henkilöt, jotka olivat asioineet S-ryhmän ruoan verkkokaupassa vähintään kerran viimeisen kuukauden aikana ennen kyselyyn vastaamista. Kyselylomaketta jaettiin sosiaalisen median kanavissa ja siihen saatiin yhteensä 238 vastausta. Tutkimustulokset osoittavat, että kuluttajat kokevat kaupan median mainospaikat neutraaleina ja usein huomaamattomina, elleivät ne tarjoa lisäarvoa, kuten tarjouksia tai uutuustuotteita. Mainospaikkojen yhteys ostopäätöksiin on vain vähäinen ja taustalla tukeva, mikä vastaa kaupan median tarkoitusta. Tuloksista käy kuitenkin ilmi, että mainospaikoilla on merkittävä potentiaali asiakaskokemuksen ja myynnin kehittämisessä. Mainospaikoista erityisesti pääbanneri tarjoaa laajimman tavoitettavuuden, kun taas kategoriabanneri tuottaa laadukkaimman asiakaskokemuksen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste