Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

SUPLEMENTARY TEACHING TOOLS

Dahl, Tom (2025)

 
Avaa tiedosto
Dahl_Tom.pdf (1.297Mt)
Lataukset: 


Dahl, Tom
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112529716
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Wärtsilä Land and Sea Academyn toimeksiannosta. Aiheena oli täydentävien opetusvälineiden käyttö. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, kuinka onnistuneesti toteuttaa uusia teknologioita opetuskäytössä ja silti pystyä tarjoamaan laadukasta opetusta.

Tässä opinnäytetyössä käytetyt menetelmät täydentävien opetusvälineiden määrittämiseksi olivat ensin tarkastella teknologian mahdollisia haasteita ja niiden ratkaisuja. Opinnäytetyö alkoi tarkastelemalla mielenkiintoisia teknologioita, kuten VR-, XR- ja 3D-tulostuskomponentteja. Mahdolliset VR-koulutuksen haasteet. Kuinka vähentää riskiä, että ihmiset alkavat kokea simulaattori pahoinvointia, mikä pilaa VR-kokemuksen. Sitten kirjoittaja tutki opetusmenetelmiä, kuten eLearningin etuja ja kuinka 70-20-10-mallia voidaan soveltaa nykyisin. Jotta koulutussession onnistuminen varmistettaisiin, opiskelijoiden täytyy olla motivoituneita oppimaan. Opettajien täytyy myös ymmärtää, miten ihmiset unohtavat, jotta oppimisprosessi voidaan ymmärtää.

Opinnäytetyö toteutettiin ensiksi määrittämällä, mitkä vaihtoehdot tutkia perustuen organisaation tarpeisiin. Tämän jälkeen, kuinka onnistuneesti toteuttaa menetelmät ihmisen oppimisprosessin perusteella.

Tämän tutkimuksen tulos vahvistaa vakiintuneita oppimisteorioita. Miten ihmiset oppivat on aiemmin hyvin tutkittu. Miten ihmiset reagoivat uusiin asioihin on myös tunnettu prosessi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste