Huonekaluliikkeen brändin kehittäminen
Forsman, Juho (2025)
Forsman, Juho
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112630086
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112630086
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli vahvistaa toimeksiantajayrityksen brändiä. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä brändiin ja brändin rakentamiseen. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli luoda toimeksiantajayrityksen brändiin liittyvä tietopaketti uusille työntekijöille ja yhteistyökumppaneille. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli luoda kehitysideoita toimeksiantajayrityksen brändin ja toiminnan kehittämiseksi. Tavoitteena oli, että opinnäytetyön ja tietopaketin myötä toimeksiantajayrityksen brändistä saadaan yhtenäisempi ja ymmärrettävämpi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään brändin määritelmää, brändin merkitystä, brändin rakentamisesta, brändiin rakentamiseen liittyviä haasteita, ylläpitämistä ja kehittämistä, brändikokemusta, brändikäsikirjaa sekä jalkauttamista. Teoriaosuuden lopussa tutustutaan toimeksiantajayrityksen brändiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa esitetään toimeksiantajayrityksen brändiin liittyviä kehitysideoita sekä tietopaketti yrityksen brändistä, johon uudet työntekijät ja yhteiskumppanit voivat tutustua etukäteen. Opinnäytetyössä käytyjä asioita käydään läpi myös tietopaketissa, joka jää vain toimeksiantajayrityksen henkilökohtaiseen käyttöön (tietopaketti on työn salainen liite).
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään brändin määritelmää, brändin merkitystä, brändin rakentamisesta, brändiin rakentamiseen liittyviä haasteita, ylläpitämistä ja kehittämistä, brändikokemusta, brändikäsikirjaa sekä jalkauttamista. Teoriaosuuden lopussa tutustutaan toimeksiantajayrityksen brändiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa esitetään toimeksiantajayrityksen brändiin liittyviä kehitysideoita sekä tietopaketti yrityksen brändistä, johon uudet työntekijät ja yhteiskumppanit voivat tutustua etukäteen. Opinnäytetyössä käytyjä asioita käydään läpi myös tietopaketissa, joka jää vain toimeksiantajayrityksen henkilökohtaiseen käyttöön (tietopaketti on työn salainen liite).
