Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinatutkimus Suomalaisen Vesiliikuntainstituutti Oy:n BabySpa -matkailupalvelun kysynnälle Suomessa

Perälä, Kielo (2025)

 
Avaa tiedosto
Perala_Kielo.pdf (1.813Mt)
Lataukset: 


Perälä, Kielo
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112730313
Tiivistelmä
Hyvinvointipalvelut ovat viime vuosina yhdistyneet matkailuun kovaa vauhtia ja kuluttajien kiinnostus elämyksellisiin ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kokemuksiin on kasvanut. Suomalainen Vesiliikuntainstituutti Oy haluaa osallistua kasvavan hyvinvointimatkailun kehitykseen ja tarjota siihen liittyviä palveluita myös suomalaisille vauvaperheille. Yrityksellä on kehitteillä uusi BabySpa -matkailupalvelu, jossa yhdistyy vedessä liikkuminen vauvaperheissä sekä hyvinvointimatkailu.

Tässä opinnäytetyössä toteutettiin markkinatutkimus, jonka tavoitteena oli selvittää, onko suomalaisilla perheillä kiinnostusta BabySpa -matkailupalvelun kaltaisia palveluita kohtaan, heidän matkailumotiivejaan, millaisia palveluelementtejä he arvostavat ja minkä hinnan he ovat valmiita maksamaan. Opinnäytetyö tukee toimeksiantajan palvelusuunnittelua sekä auttaa muita alalla toimijoita ymmärtämään potentiaalista asiakaskuntaa paremmin.

Opinnäytetyö aloitettiin vuonna 2024. Työn tietoperustassa käsiteltiin tutkimuksen kannalta olennaisia aiheita, kuten hyvinvointimatkailua, vedessä liikkumisen merkitystä vauvoille ja perheille sekä perheiden matkailumotiiveja ja päätöksiin vaikuttavia tekijöitä. Vedessä liikkuminen yhdistettynä hyvinvointimatkailuun muodostaa kokonaisuuden, joka tarjoaa monia mahdollisuuksia palveluntarjoajille. Tietoperustasta muodostui viitekehys tälle tutkimukselle, jonka pohjalta selvitettiin suomalaisten perheiden kiinnostusta BabySpa -matkailupalvelua kohtaan.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena vuonna 2025. Aineisto kerättiin tutkimuskyselyllä, johon osallistui Suomalainen Vesiliikuntainstituutti Oy:n sisaryrityksen Kelluta Oy:n tarjoaman Uimakoulu Pikku Joutsenen asiakkaat. Vastauksia tutkimuskyselyyn saatiin yhteensä 281. Tutkimusaineistoa analysoitiin tunnusluvuilla, frekvensseillä, sisällönanalyysillä sekä ristiintaulukoinnilla. Tulokset osoittivat, että suomalaisilla perheillä on kiinnostusta BabySpa -matkailupalvelulle, kun hinta ja palveluelementit on määritelty vastaamaan tarpeeksi lähelle heidän todellisia tarpeitaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste