Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opas ensimmäiseen kontaktiin B2B-Myynnissä

Tuokkola, Matias (2025)

 
Avaa tiedosto
Tuokkola_Matias.pdf (390.4Kt)
Lataukset: 


Tuokkola, Matias
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112630122
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat onnistuneeseen B2B-ensikontaktointiin ja miten myyntiorganisaatiot voivat kehittää tapaamisten sopimista erityisesti kylmäsoittamisen avulla. Työ tehtiin Nordic Growth Medialle, jolle ensikontaktit ovat merkittävä osa myyntiprosessia. Työn tarkoituksena oli tuottaa käytännönläheinen opas, joka tukee myyntitiimiä ensikontaktoinnin kehittämisessä ja systematisoinnissa. Tutkimuksen viitekehys perustui ajankohtaiseen kirjallisuuteen ja alan tutkimuksiin. Teoreettinen osuus käsitteli B2B-myyntiprosessia, prospektointia, kontaktointikanavia sekä kylmäsoittamisen keskeisiä periaatteita. Empiirinen osuus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa haastateltiin Nordic Growth Median myyjiä teemahaastattelujen avulla. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista analyysia, jonka avulla kartoitettiin myyjien kokemuksia, haasteita ja näkemyksiä ensikontaktoinnin onnistumisesta. Tutkimustulosten perusteella onnistunut ensikontakti perustuu huolelliseen valmistautumiseen, tilannetajuun ja vuorovaikutustaitoihin. Puhelin korostui tehokkaimpana kontaktikanavana, kun taas sähköpostin ja sosiaalisen median rooli nähtiin tätä täydentävänä. Myyjät korostivat toistojen, palautteen ja kollegiaalisen sparrauksen merkitystä kehittämisessä. Työn lopputuloksena laadittiin tiivis, käytännönläheinen opas, joka kokoaa yhteen tehokkaat toimintamallit kylmäkontaktointiin ja tukee myyntitiimien valmennusta. Tuloksia voidaan hyödyntää B2B-myynnin koulutuksessa ja uusasiakashankinnan kehittämisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste