Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin strategia kaihdinyritykselle

Alder, Sonja (2025)

 
Avaa tiedosto
Alder_Sonja.pdf (7.432Mt)
Lataukset: 


Alder, Sonja
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112830540
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona DTM Oy Nykykaihtimelle. Yrityksen valikoima koostuu suurilta osin aurinkosuojaustuotteista, kuten kaihtimista, markiiseista ja parvekeverhoista. Viimeisten vuosien aikana Nykykaihtimen myynti oli laskenut merkittävästi, jonka takia he etsivät ratkaisua tilanteeseen. Yrityksellä ei ollut aikaisempaa strategiaa ja sosiaalisen median kanaville julkaistiin sisältöä ilman suunnitelmaa. Nykykaihtimen toiveena oli saada digimarkkinoinnin strategia, jonka avulla pystyisi kasvattamaan myyntiä sekä tunnettuutta.

Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen strategia, jota pystyy toteuttamaan pienillä resursseilla. Strategia rajattiin koskemaan yrityksen Instagram, Facebook ja LinkedIn kanavia sekä verkkosivuja. Yrityksellä on sekä henkilö- että yritysasiakkaita, mutta strategiassa keskityttiin suurimmilta osin henkilöasiakkaisiin.

Työ koostui johdannosta, tietoperustasta, strategian luomisen toteutuksesta sekä pohdinnasta. Tietoperusta koostui kahdesta luvusta. Tietoperustan ensimmäinen luku käsittelee digi- ja sisältömarkkinointia, sosiaalista mediaa, hakukoneoptimointia sekä vastuullisuutta. Toisessa luvussa käydään läpi strategian kehitysvaiheita ja hyödynnetään SOSTAC-mallia strategian pohjana. SOSTAC-malli koostuu kuudesta vaiheesta: lähtötilanne analyysi, tavoitteet, strategia, toimenpiteet, toimintasuunnitelma sekä mittarit ja seuranta. Työssä hyödynnetään myös STEEPLE- ja SWOT-analyysejä, positiointikartta menetelmää, MRACE-mallia, SMART-mallia ja 7P markkinointimix mallia.

Opinnäytetyö aloitettiin maaliskuussa 2025 ja se valmistui marraskuussa 2025. Lopputuloksena oli visuaalinen strategia, jota on helppo ottaa käytäntöön. Työssä huomiotiin Nykykaihtimen tarpeet ja aurinkosuojausalan ominaisuudet. Lisäksi strategiassa tuotiin esille erilaisia sisältöideoita, joita yritys pystyy hyödyntämään tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste