Digimarkkinoinnin suunnitelma Isoniemen Lomamökeille
Leppämäki, Ville (2025)
Leppämäki, Ville
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112730458
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112730458
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Isoniemen Lomamökkien digimarkkinointia yrityksen markkinoinnin kehittämiseksi ja yrityksen digitaalisen loikan edistämiseksi. Ensimmäinen tavoite oli automatisoida yrityksen varausjärjestelmä yrittäjän työn helpottamiseksi. Opinnäytetyön toisena tavoitteena on paneutua digitaalisen markkinoinnin käsitteisiin ja teoriaan sekä mahdollisiin keinoihin. Kolmantena tavoitteena oli perehtyä digitaalisen markkinoinnin suunnittelun prosessiin. Neljäntenä tavoitteena oli luoda digitaalisen markkinoinnin suunnitelma toimeksiantajayritykselle.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään digitalisaatiota ja sen vaikutuksia matkailussa. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen markkinoinnin keinoja ja digimarkkinoinnin suunnittelun vaiheita. Teoriaosuus muodostaa perustan toimeksiantajayritykselle tehdylle digimarkkinoinnin suunnitelmalle.
Digitaalisen markkinoinnin keinoiksi valittiin verkkosivut, Instagram, Facebook sekä hakukonemarkkinointi. Digitaalisen markkinoinnin suunnitelman tueksi tehtiin vuosikello, joka on työn salainen liite. Opinnäytetyössä digitalisoitiin ja automatisoitiin toimeksiantajan mökkien varausjärjestelmä siirtämällä järjestelmä Nettimökki-palveluun toiminnan kehittämiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään digitalisaatiota ja sen vaikutuksia matkailussa. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen markkinoinnin keinoja ja digimarkkinoinnin suunnittelun vaiheita. Teoriaosuus muodostaa perustan toimeksiantajayritykselle tehdylle digimarkkinoinnin suunnitelmalle.
Digitaalisen markkinoinnin keinoiksi valittiin verkkosivut, Instagram, Facebook sekä hakukonemarkkinointi. Digitaalisen markkinoinnin suunnitelman tueksi tehtiin vuosikello, joka on työn salainen liite. Opinnäytetyössä digitalisoitiin ja automatisoitiin toimeksiantajan mökkien varausjärjestelmä siirtämällä järjestelmä Nettimökki-palveluun toiminnan kehittämiseksi.