Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram-markkinointiviestintäsuunnitelma kauneushoitolalle

Shala, Ylberina (2025)

 
Avaa tiedosto
Shala_Ylberina.pdf (2.136Mt)
Lataukset: 


Shala, Ylberina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112830579
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin Kauneushoitola BESA:n toimeksiannosta, ja sen tavoitteena oli luoda yritykselle Instagram-markkinointiviestintäsuunnitelma. Työn tarkoituksena oli tuottaa suunnitelma, joka vahvistaa yrityksen visuaalista ilmettä, lisää johdonmukaisuutta ja tukee brändin näkyvyyttä.

Tietoperustassa tarkasteltiin digitaalista markkinointia ja Instagramia markkinointialustana. Suunnittelun tueksi hyödynnettiin markkinoinnin malleja, kuten SOSTAC- ja MRACE-mallia sekä benchmarking-menetelmää. Näitä malleja sovellettiin toiminnallisessa osuudessa luomaan tavoiteteellinen ja johdonmukainen pohja markkinointiviestinnän suunnittelulle.

Empiirisessä osuudessa analysointiin Kauneushoitola BESA:n nykyinen markkinointiviestintä ja kohderyhmä, minkä jälkeen hyödynnettiin benchmarking-analyysiä ja ostajapersoona-ajattelua kehityskohteiden tunnistamiseksi. Analyysien pohjalta muodostui kokonaiskuva, millainen sisältö tukee yrityksen tavoitteita. Työ rajattiin Instagram-markkinointiin, ja tietoperustan pohjalta tuotoksina syntyivät vuosikello, kahden viikon sisältökalenteri ja visuaaliset esimerkkijulkaisut.

Tuotokset antavat yritykselle selkeän rungon Instagram-markkinoinnin suunnitteluun ja visuaalisen ilmeen vahvistamiseen. Ne tarjoavat yritykselle helposti sovellettavan ohjeistuksen, jota BE-SA voi hyödyntää tulevissa kampanjoissa sekä laajennettaessa markkinointia muille sosiaalisen median alustoille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste