Yhdistyksen markkinointiviestintäsuunnitelman rakentaminen : Case: Hippiknik ry
Cibulka, Nina (2015)
Cibulka, Nina
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505045878
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505045878
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee markkinointiviestintää sekä sen eri muotoja yhdistyksen ja tapahtumatuottamisen näkökulmasta nyt ja tulevaisuudessa.
Hippiknik ry on vaasalainen yhdistys, jonka tarkoituksena on järjestää musiikki- ja muita kulttuuritapahtumia sekä kehittää Vaasan alueen kulttuuritarjontaa ja tukea paikallisia kulttuurintuottajia. Tapahtumat ja toiminta kehittyvät sekä muuttuvat, sitä myötä myös markkinointiviestintä. Minkälaisia muutoksia markkinointiviestinnässä on jo tapahtunut ja minkälaisia muutoksia on odotettavissa lähitulevaisuudessa? Mitä markkinointiviestintä sisältää, ja miten Hippiknik ry:n kaltainen yhdistys hyödyntää sen eri osa-alueita?
Markkinointiviestintä kertoo paljon yhdistyksen luonteesta ja arvoista. Millainen tulee olla Hippiknik ry:n kaltaisen yleishyödyllisen yhdistyksen markkinointiviestintäsuunnitelma? Opinnäytetyöni kertoo yhdistyksen tämänhetkisestä viestinnästä ja auttaa rakentamaan kattavan pohjan tulevaisuuden viestinnälle ja yhdistyksen jatkuvalle ammattimaiselle kehitykselle.
Hippiknik ry on vaasalainen yhdistys, jonka tarkoituksena on järjestää musiikki- ja muita kulttuuritapahtumia sekä kehittää Vaasan alueen kulttuuritarjontaa ja tukea paikallisia kulttuurintuottajia. Tapahtumat ja toiminta kehittyvät sekä muuttuvat, sitä myötä myös markkinointiviestintä. Minkälaisia muutoksia markkinointiviestinnässä on jo tapahtunut ja minkälaisia muutoksia on odotettavissa lähitulevaisuudessa? Mitä markkinointiviestintä sisältää, ja miten Hippiknik ry:n kaltainen yhdistys hyödyntää sen eri osa-alueita?
Markkinointiviestintä kertoo paljon yhdistyksen luonteesta ja arvoista. Millainen tulee olla Hippiknik ry:n kaltaisen yleishyödyllisen yhdistyksen markkinointiviestintäsuunnitelma? Opinnäytetyöni kertoo yhdistyksen tämänhetkisestä viestinnästä ja auttaa rakentamaan kattavan pohjan tulevaisuuden viestinnälle ja yhdistyksen jatkuvalle ammattimaiselle kehitykselle.