Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jalkapallomatkailun lisääminen - Markkinointikampanjasuunnitelma sosiaaliseen mediaan

Jurvanen, Viljami (2025)

 
Avaa tiedosto
Jurvanen_Viljami.pdf (709.2Kt)
Lataukset: 


Jurvanen, Viljami
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120231423
Tiivistelmä
Markkinointi sosiaalisessa mediassa on nykyisin hyvin tärkeää, ellei kriittistä. Sosiaalinen media on kaikkialla ja sitä on hyvin vaikea sivuuttaa. Suurin osa suomalaisista käyttää jotakin sosiaalisen median alustaa päivittäin ja siksi mainonta sosiaalisessa mediassa on hyvin järkevää.

Sosiaalisen median eri alustoilla mainonnankin pitää olla erilaista. Kohderyhmät voivat vaihdella todella paljon ja siksi on tärkeää tietää, minkälainen mainonta toimii eri alustoilla ja tavoittaa parhaiten kohderyhmänsä. Trendien seuranta ja sosiaalisen median tarkkailu on kriittistä mainostettaessa eri sosiaalisen median alustoilla.

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Elämys Group. Kyseinen yritys järjestää erilaisia pakettimatkoja Suomeen ja ulkomaille. Tämän opinnäytetyön ideana on tehdä Elämys Groupille kampanjasuunnitelma markkinoinnista sosiaalisessa mediassa. Markkinointikampanjasuunnitelma on tehty jalkapallomatkailua painottaen.

Työn teoreettinen osuus koostuu kahdesta pääteemasta: jalkapallomatkailusta ja sosiaalisen median markkinoinnista. Jalkapallomatkailun osiossa käsitellään kohderyhmiä, matkustajaprofiileja, alan trendejä, jalkapallomatkailun kasvua sekä suosituimpia kohteita. Lisäksi tarkastellaan, miksi jalkapallomatkat ovat suosittuja ja millaisia tarpeita ja odotuksia matkustajilla on. Sosiaalisen median markkinoinnin teoriaosuudessa perehdytään suosituimpiin sosiaalisen median kanaviin, kohderyhmien määrittelyyn, vaikuttajayhteistyöhön, kohdennettuun mainontaan, maksulliseen ja orgaaniseen näkyvyyteen sekä markkinoinnin haasteisiin digitaalisessa ympäristössä. Näiden teorioiden pohjalta muodostuu ymmärrys siitä, millaista sisältöä kampanjan tulisi sisältää.

Työn empiirinen osa pitää sisällään itse kampanjasuunnitelman, joka perustuu sekä yrityksen antamiin taustatietoihin että sosiaalisen median analytiikan tarkasteluun. Kampanjasuunnitelman laadintaa varten tarkasteltiin Elämys Groupin aiempia kampanjoita, niiden tuloksia sekä kilpailijoiden toteuttamia markkinointitoimenpiteitä. Suunnitelma sisältää lähtökohta-analyysin, kampanjan tavoitteet, kohderyhmät, valitut kanavat, markkinointisisällön, julkaisu- ja toteutusaikataulun, resurssien käytön sekä tulosten seurannan ja kehittämisen.

Työn lopussa esitetään yhteenveto. Yhteenvedossa tarkastellaan, mitä opinnäytetyöprosessi opetti ja millaista ammatillista hyötyä työn tekemisestä oli. Pohdinnassa tuodaan esille myös se, miten työ hyödyttää toimeksiantajaa ja millaisia konkreettisia sovelluksia kampanjasuunnitelmalla voi olla yrityksen tulevassa markkinoinnissa. Työn tekeminen syvensi tekijän ymmärrystä
sosiaalisen median markkinoinnista, kampanjasuunnittelusta sekä matkailualan digitaalisista käytännöistä. Näitä oppeja voidaan hyödyntää sekä tulevissa työtehtävissä että yrityksen tulevissa projekteissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste