Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinoinnin kehittämissuunnitelma Hämeen kauppakamarille

Helin, Otso (2025)

 
Avaa tiedosto
Helin_Otso.pdf (1.330Mt)
Lataukset: 


Helin, Otso
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120131166
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tavoitteena on kehittää Hämeen kauppakamarin markkinointia. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Hämeen kauppakamari, jonka tarpeiden pohjalta opinnäytetyö on tehty. Keskiössä tässä opinnäytetyössä on kauppakamarin koulutusten markkinointi. Oikeanlainen markkinointi voi olla parhaimmillaan keino, jolla kauppakamari kasvattaa jäsenmääräänsä, tunnettuuttaan sekä budjettiaan.
Opinnäytetyö sisältää teoriaosuuden sekä toiminnallisen osuuden. Teoriassa pureudutaan markkinoinnin digitaaliseen ja strategiseen suuntaukseen. Teoria on rajattu käsittelemään toimeksiantajan näkökulmasta keskeisiä teemoja. Sen avulla lukija ymmärtää kattavammin opinnäytetyön aihetta ja valintoja, joita opinnäytetyön osioissa on tehty. Lisäksi teoriaosuus luo vahvaa pohjaa kehittämisprojektin suunnittelulle ja toteutukselle.
Opinnäytetyö on teemaltaan toiminnallinen opinnäytetyö, jonka keskeisenä sisältönä on tuottaa tai luoda konkreettinen tuote, tuotos tai projekti. Tämän toiminnallisen opinnäytetyön kehittämisprojektina syntyivät toimeksiantajalle markkinoinnin vuosikello ja uusi uutiskirje.
Aineistonkeruumenetelmänä tässä opinnäytetyössä on käytetty jäsenyrityksille suunnattua kyselyä. Kyselyn tavoitteena oli selvittää millaiseksi nykyiset jäsenet kokevat kauppakamarin koulutusmarkkinoinnin ja viestinnän. Sen avulla saatiin kattavampaa ymmärrystä kauppakamarin markkinoinnin asiakkaiden tarpeista sekä heidän käyttäytymisestänsä. Kyselystä saatu aineisto on mahdollistanut asiakaslähtöisemmän markkinoinnin suunnittelun.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste