Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinnoinnin tuotantoprosessit ja projektinhallinta : miten optimoida yhteistyö sisällöntuottajien kanssa?

Rauvanto, Roope (2025)

 
Avaa tiedosto
Rauvanto_Roope.pdf (707.5Kt)
Lataukset: 


Rauvanto, Roope
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120231494
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten vaikuttajamarkkinoinnin tuotantoprosesseja ja projektinhallintaa voidaan kehittää, jotta yhteistyö sisällöntuottajien kanssa olisi sujuvampaa ja tuloksellisempaa. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin vaikuttajamarkkinoinnin kehitystä, sen erityispiirteitä sekä projektinhallinnan merkitystä luovilla aloilla. Lisäksi tarkasteltiin, miten briiffaus, aikataulutus ja viestintä vaikuttavat kampanjoiden onnistumiseen.
Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa haastateltiin neljää alan ammattilaista: kahta sisällöntuottajaa ja kahta vaikuttajamarkkinointitoimiston työntekijää. Haastatteluilla pyrittiin tunnistamaan vaikuttajamarkkinoinnin projektinhallinnan keskeiset haasteet sekä löytämään keinoja prosessien ja yhteistyön tehostamiseen.
Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että vaikuttajamarkkinoinnin suurimmat kehityskohteet liittyvät viestinnän selkeyteen, aikataulutuksen realistisuuteen ja prosessien vakiinnuttamiseen. Tulosten mukaan avoin ja nopea kommunikaatio, selkeä briiffaus ja luottamukseen perustuva yhteistyö ovat keskeisiä onnistuneen kampanjan elementtejä. Lisäksi pitkäjänteiset kumppanuudet ja yhtenäiset toimintamallit parantavat projektien laatua ja tehokkuutta. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että vaikuttajamarkkinointi hyötyy ammattimaisemmasta projektinhallinnasta, jossa yhdistyvät luova vapaus, suunnitelmallisuus ja jatkuva oppiminen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste