Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ryhmäliikunnan kehittäminen Stretch kuntosalilla

Vikman-Heikkilä, Henna (2025)

 
Avaa tiedosto
Vikman-Heikkila_Henna.pdf (4.230Mt)
Lataukset: 


Vikman-Heikkilä, Henna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120231459
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Lounais-Hämeessä Forssassa sijaitsevan Stretch kuntosalin ryhmäliikuntapalveluiden kehittämistä. Stretch kuntosali oli toiminut kyselyä toteuttaessa Forssassa noin puolentoista vuoden ajan ja sen ryhmäliikuntapalveluita haluttiin kehittää entistä parempaan suuntaan ja ottaa huomioon asiakasnäkökulma. Opinnäytetyön tavoitteena olikin kehittää Stretch kuntosalin ryhmäliikuntapalveluita. Keskiössä oli hyödyntää Stretchillä jo käyviä asiakkaita ja heidän ajatuksiaan syksyn 2025 liikuntatarjottimen luomisessa.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä hyödynnettiin tutkimustietoa liikkumisen ja fyysisen aktiivisuuden hyödyistä sekä terveysliikunnasta. Opinnäytetyön menetelmänä käytettiin kyselymenetelmää, joka toteutettiin määrällisenä ja laadullisena kyselytutkimuksena. Kysely toteutettiin Webropol-kyselynä. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää Stretch kuntosalin asiakkaiden ajatuksia ryhmäliikunnasta ja sen kehittämisestä. Lisäksi aiheesta pidettiin palaveri Stretch kuntosalin ryhmäliikuntaohjaajien kanssa. Opinnäytetyön tuotoksena luotiin syksylle 2025 uusi ryhmäliikunnan lukujärjestys.
Kyselyn tuloksissa kävi ilmi, että asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä sen hetkisiin palveluihin. Lisäksi esille nostettiin vahvasti salin puhtaita ja siistejä tiloja sekä henkilökunnan asiakaspalveluhenkisyyttä. Merkitykseen nousi myös asiakkaiden toiveiden kuunteleminen eri asioissa. Kyselyn tuloksissa asiakkaat pitivät tärkeänä ryhmäliikunnassa erityisesti lajia, kellonaikaa sekä ohjaajaa ja ohjaajan ammattitaitoa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste