Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Bränditutkimus

Kivimäki, Lucas (2025)

 
Avaa tiedosto
Kivimaki_Lucas.pdf (1.628Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kivimäki, Lucas
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120231772
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, millaisia mielikuvia ja käsityksiä autoalan yrityksillä on Flovi Oy:n brändistä. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka hyvin Flovin brändi tunnetaan, miten se erottuu kilpailijoistaan ja millaisia vahvuuksia ja kehittämiskohteita yrityksen brändiin liitetään. Toisena tavoitteena oli tarkastella, miten brändiä voidaan jatkossa kehittää entistä vahvemmaksi ja asiakaslähtöisemmäksi.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee brändin määrittelyä, rakentamista ja strategista merkitystä liiketoiminnassa. Teoriaosuudessa tarkastellaan muun muassa brändi-identiteettiä, -imagoa, -arvoa ja -uskollisuutta sekä vastuullisuutta ja brändin tutkimisen menetelmiä. Vahvan brändin nähdään tuottavan yritykselle lisäarvoa, kilpailuetua ja pitkäjänteistä kasvua. Viitekehyksessä painottuu ajatus siitä, että brändi syntyy asiakkaiden kokemusten ja mielikuvien kautta, mutta sen rakentaminen on johdonmukaista ja strategista työtä.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena sähköisenä Webropol-kyselynä, joka suunnattiin autoalan yrityksille Suomessa. Kyselyssä kartoitettiin vastaajien näkemyksiä Flovin tunnettuudesta, mielikuvista, palvelun laadusta, erottuvuudesta ja suositteluhalukkuudesta. Tutkimukseen vastasi yhteensä 77 henkilöä.
Tutkimustulosten perusteella Flovi koetaan pääasiassa luotettavaksi, asiantuntevaksi ja helposti lähestyttäväksi toimijaksi, joka tarjoaa nopeaa ja joustavaa palvelua. Yrityksen vahvuuksiksi nousivat ammattimaisuus, palvelun sujuvuus ja hyvä asiakaskokemus. Kehittämiskohteina nähtiin brändin tunnettuuden vahvistaminen ja erottuvuuden lisääminen kilpailijoihin nähden. Tulokset tarjoavat Floville arvokasta tietoa siitä, miten sen brändi tällä hetkellä mielletään ja miten se voi kehittää markkinointiaan ja viestintäänsä vastaamaan paremmin kohderyhmän odotuksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste