Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Rahtiasiakaskokemuksen kehittäminen : Tallink Siljan B2B-palveluiden sujuvuus ja luotettavuus Helsinki–Tallinna ja Helsinki–Tukholma reiteillä.

Nikolajew, Vili (2025)

 
Avaa tiedosto
Nikolajew_Vili.pdf (927.9Kt)
Lataukset: 


Nikolajew, Vili
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120432464
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Tallink Siljan rahtiasiakkaiden kokemuksia palvelun sujuvuudesta ja luotettavuudesta sekä löytää kehittämiskohteita B2B-palveluiden parantamiseksi Helsinki–Tallinna ja Helsinki–Tukholma-reiteillä. Tutkimuksen tarkoituksena oli tunnistaa tekijöitä, jotka vaikuttavat rahtiasiakaskokemukseen ja Tallink Siljan kilpailukykyyn merikuljetusmarkkinoilla.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen menetelmän yhdistelmänä. Aineisto kerättiin sähköisellä kyselyllä ja puolistrukturoiduilla haastatteluilla. Kysely sisälsi Likert-asteikollisia väittämiä sekä avoimia kysymyksiä, ja haastatteluissa syvennyttiin asiakaskokemuksen laatuun ja yhteistyön toimivuuteen. Aineisto analysoitiin tilastollisin ja laadullisin menetelmin.

Tulosten perusteella Tallink Siljan rahtipalvelut koettiin kokonaisuudessaan luotettavina ja sujuvina. Erityistä kiitosta saivat aikataulujen pitävyys, rahtiyksiköiden käsittelyn tehokkuus sekä kuljettajille tarjotut palvelut. Kehittämistarpeita havaittiin erityisesti viestinnän tasalaatuisuudessa, satamien infrastruktuurissa ja varausjärjestelmän tiedonvälityksessä.

Johtopäätöksissä korostettiin viestinnän yhtenäistämistä, digitaalisten työkalujen hyödyntämistä sekä satamayhteistyön kehittämistä palvelun kokonaislaadun parantamiseksi. Tulokset tukevat aiempia teorioita, joiden mukaan luotettavuus, tiedonkulku ja ennakoitavuus ovat keskeisiä tekijöitä B2B-palveluiden asiakaskokemuksessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste