Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Oppaat sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelman tueksi : Case: Porin Venetsialaiset

Männistö, Neea; Haapanen, Tiuku (2025)

 
Avaa tiedosto
Mannisto_Haapanen.pdf (7.351Mt)
Lataukset: 


Männistö, Neea
Haapanen, Tiuku
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120432442
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Porin Venetsialaisille kaksi sosiaalisen median markkinointiopasta yrityksen markkinointiviestintäsuunnitelman tueksi. Oppaista toinen keskittyy Instagramiin ja toinen TikTokiin, ja niiden tarkoituksena on tarjota toimeksiantajalle konkreettisia työkaluja näiden alustojen tavoitteelliseen hyödyntämiseen. Oppaissa tarkastellaan, millaista sisältöä Instagramissa ja TikTokissa kannattaa tuottaa, jotta se tukee yrityksen markkinointiviestinnällisiä tavoitteita.

Opinnäytetyössä yhdistyvät toiminnallinen ja tutkimuksellinen lähestymistapa. Tutkimuksellisessa osuudessa selvitettiin Porin Venetsialaisten sosiaalisen median markkinoinnin nykytilaa ja vertailtiin sitä muiden tapahtuma-alan toimijoiden markkinointiin vertailuanalyysin avulla. Lisäksi menetelmänä hyödynnettiin kyselyä, jonka avulla kartoitettiin toimeksiantajan kohderyhmän mielipiteitä yrityksen markkinointiviestinnästä Instagramissa ja TikTokissa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten yrityksen sosiaalisen median markkinointia voidaan kehittää kilpailukykyisemmäksi.

Toiminnallisen osuuden tuotoksena saatiin toimeksiantajalle valmiit markkinointioppaat, jotka rakentuivat sekä teoreettisen viitekehyksen että tutkimusosuudessa saadun ymmärryksen pohjalle. Ne suunniteltiin palvelemaan toimeksiantajan käytännön tarpeita. Aihe on syntynyt tekijöiden kiinnostuksesta nopeasti muuttuvaa sosiaalisen median markkinointia ja sen jatkuvasti vaihtuvia trendejä kohtaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste