Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The digital influence of banking: the effects of the social media contents of EBL on the young consumers of Bangladesh : a study conducted on the youths of Bangladesh

Al-amin, Shourave Mohammed (2025)

 
Avaa tiedosto
Al-Amin_Shourave Mohammed.pdf (5.260Mt)
Lataukset: 


Al-amin, Shourave Mohammed
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120432695
Tiivistelmä
This paper will discuss the impact of marketing campaigns carried out using social media on consumer behaviour within Bangladeshi banking industry particularly the Eastern bank limited (EBL). The paper observes how digital campaigns have influenced the consumer trust, purchasing intention and sav-ing-oriented behaviour among the young adults. The quantitative survey data have been complemented by qualitative information to comprehend the con-sumer perception about online marketing by EBL. Results also indicate that psychological motivation like scarcity, urgency and social proof are very good predictors of engagement and culture as well as economics that shapes the saving behaviours. The study also contributes to the information regarding the incorporation of electronic way of marketing by the financial institution in the emerging economies to facilitate saving behaviour by fostering trust amongst users. As the research end, recommendations of designing culturally adaptive and demographically specific campaigns that appeal to the financial psychol-ogy of the youth in Bangladesh are produced.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste