Korjaamon tehokkuuden parantaminen
Osala, Iiro (2025)
Osala, Iiro
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120432640
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120432640
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin Veho Seinäjoen korjaamotoimintaa ja siihen liittyviä tilanteita, joita voisi mahdollisesti pienillä muutoksilla saada vielä paremmiksi. Tavoitteena oli tutkia Veho Seinäjoen prosessin osa-alueita, joita ovat työnjohto,varaosamyynti ja asentajat, sekä tutustua heidän arkeensa pohtien, mitä prosessin kohtia voisi pystyä kehittämään.
Työ aloitettiin perehtymällä prosessiin seuraamalla henkilökunnan päivittäistä toimintaa, sekä haastattelemalla heitä. Seuraavaksi tutkimuksen kohteena oli Veho Seinäjoella käytössä olevat ohjelmistot ja henkilökunnan suhtautuminen niihin. Työssä tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta. Opinnäytetyön tuloksena saatiin kartoitettua Veho Seinäjoen korjaamotoiminnan tilanteita, joissa paras mahdollinen hyöty jää käyttämättä, sekä pohdintaa siitä, miten näitä tilanteita voitaisiin kehittää.
Työ aloitettiin perehtymällä prosessiin seuraamalla henkilökunnan päivittäistä toimintaa, sekä haastattelemalla heitä. Seuraavaksi tutkimuksen kohteena oli Veho Seinäjoella käytössä olevat ohjelmistot ja henkilökunnan suhtautuminen niihin. Työssä tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta. Opinnäytetyön tuloksena saatiin kartoitettua Veho Seinäjoen korjaamotoiminnan tilanteita, joissa paras mahdollinen hyöty jää käyttämättä, sekä pohdintaa siitä, miten näitä tilanteita voitaisiin kehittää.