Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sisältöstrategia LinkedIn-kanavaan aloittelevalle henkilöstövuokrausyritykselle

Toivola, Viivi-Olivia (2025)

 
Avaa tiedosto
Toivola_Viivi.pdf (1.221Mt)
Lataukset: 


Toivola, Viivi-Olivia
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120532799
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on sisältöstrategia LinkedIn-kanavaan
aloittelevalle henkilöstövuokrausyritykselle ja toimeksiantajana oli Rantix Oy. Tavoitteena oli laatia yritykselle selkeä ja käytännönläheinen sisältöstrategia LinkedIn-kanavaan. Sisältöstrategiassa haluttiin vastata tutkimusongelmiin: millaisia kohderyhmiä yrityksellä on ja millaisia asiakaspersoonia niistä voidaan muodostaa, millaisilla sisällöillä kohderyhmien kiinnostusta voi herättää ja yrityksen näkyvyyttä lisätä, miten sisältöjä LinkedIn-kanavassa kannattaa jakaa ja miten sisältömarkkinoinnin tuloksia mitataan?

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin sisältömarkkinointia ja sisältöstrategiaa.
Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, ja tutkimuksessa käytettiin
laadullisia menetelmiä. Empiirinen aineisto kerättiin ideatyöpajan ja
vertailuanalyysin avulla. Aineistonhankinta toteutettiin lokakuussa 2025.

Ideatyöpajalla haluttiin selvittää yrityksen kohderyhmät ja muodostaa
asiakaspersoonat. Työpajaan osallistui yrityksen kaksi perustajaa ja yksi
työntekijä. Vertailuanalyysi tarjosi tietoa kolmelta alan yritykseltä. Siinä
haluttiin selvittää, millaista sisältöä kannattaa jakaa ja miten muut vertailtavat yritykset jakavat sisältöään LinkedInissä.

Tutkimuksen tuloksina saatiin selville yrityksen kohderyhmät,
asiakaspersoonat ja asiakaspolut ideatyöpajan avulla. Vertailuanalyysi tarjosi tietoa sopivista sisältöformaateista ja julkaisutahdista LinkedInissä, mikä auttaa yrityksen sisältömarkkinoinnin tavoitteiden saavuttamisessa.
Lopputuloksena toimeksiantajalle laadittiin LinkedIn-kanavaan sisältöstrategia, joka sisältää tavoitteet, kohderyhmät, asiakaspersoonat, asiakaspolut, ydintarinan, sisältöjen jakamisen ja tulosten mittaamisen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste