Sisältöstrategia LinkedIn-kanavaan aloittelevalle henkilöstövuokrausyritykselle
Toivola, Viivi-Olivia (2025)
Toivola, Viivi-Olivia
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120532799
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120532799
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on sisältöstrategia LinkedIn-kanavaan
aloittelevalle henkilöstövuokrausyritykselle ja toimeksiantajana oli Rantix Oy. Tavoitteena oli laatia yritykselle selkeä ja käytännönläheinen sisältöstrategia LinkedIn-kanavaan. Sisältöstrategiassa haluttiin vastata tutkimusongelmiin: millaisia kohderyhmiä yrityksellä on ja millaisia asiakaspersoonia niistä voidaan muodostaa, millaisilla sisällöillä kohderyhmien kiinnostusta voi herättää ja yrityksen näkyvyyttä lisätä, miten sisältöjä LinkedIn-kanavassa kannattaa jakaa ja miten sisältömarkkinoinnin tuloksia mitataan?
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin sisältömarkkinointia ja sisältöstrategiaa.
Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, ja tutkimuksessa käytettiin
laadullisia menetelmiä. Empiirinen aineisto kerättiin ideatyöpajan ja
vertailuanalyysin avulla. Aineistonhankinta toteutettiin lokakuussa 2025.
Ideatyöpajalla haluttiin selvittää yrityksen kohderyhmät ja muodostaa
asiakaspersoonat. Työpajaan osallistui yrityksen kaksi perustajaa ja yksi
työntekijä. Vertailuanalyysi tarjosi tietoa kolmelta alan yritykseltä. Siinä
haluttiin selvittää, millaista sisältöä kannattaa jakaa ja miten muut vertailtavat yritykset jakavat sisältöään LinkedInissä.
Tutkimuksen tuloksina saatiin selville yrityksen kohderyhmät,
asiakaspersoonat ja asiakaspolut ideatyöpajan avulla. Vertailuanalyysi tarjosi tietoa sopivista sisältöformaateista ja julkaisutahdista LinkedInissä, mikä auttaa yrityksen sisältömarkkinoinnin tavoitteiden saavuttamisessa.
Lopputuloksena toimeksiantajalle laadittiin LinkedIn-kanavaan sisältöstrategia, joka sisältää tavoitteet, kohderyhmät, asiakaspersoonat, asiakaspolut, ydintarinan, sisältöjen jakamisen ja tulosten mittaamisen.
aloittelevalle henkilöstövuokrausyritykselle ja toimeksiantajana oli Rantix Oy. Tavoitteena oli laatia yritykselle selkeä ja käytännönläheinen sisältöstrategia LinkedIn-kanavaan. Sisältöstrategiassa haluttiin vastata tutkimusongelmiin: millaisia kohderyhmiä yrityksellä on ja millaisia asiakaspersoonia niistä voidaan muodostaa, millaisilla sisällöillä kohderyhmien kiinnostusta voi herättää ja yrityksen näkyvyyttä lisätä, miten sisältöjä LinkedIn-kanavassa kannattaa jakaa ja miten sisältömarkkinoinnin tuloksia mitataan?
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin sisältömarkkinointia ja sisältöstrategiaa.
Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, ja tutkimuksessa käytettiin
laadullisia menetelmiä. Empiirinen aineisto kerättiin ideatyöpajan ja
vertailuanalyysin avulla. Aineistonhankinta toteutettiin lokakuussa 2025.
Ideatyöpajalla haluttiin selvittää yrityksen kohderyhmät ja muodostaa
asiakaspersoonat. Työpajaan osallistui yrityksen kaksi perustajaa ja yksi
työntekijä. Vertailuanalyysi tarjosi tietoa kolmelta alan yritykseltä. Siinä
haluttiin selvittää, millaista sisältöä kannattaa jakaa ja miten muut vertailtavat yritykset jakavat sisältöään LinkedInissä.
Tutkimuksen tuloksina saatiin selville yrityksen kohderyhmät,
asiakaspersoonat ja asiakaspolut ideatyöpajan avulla. Vertailuanalyysi tarjosi tietoa sopivista sisältöformaateista ja julkaisutahdista LinkedInissä, mikä auttaa yrityksen sisältömarkkinoinnin tavoitteiden saavuttamisessa.
Lopputuloksena toimeksiantajalle laadittiin LinkedIn-kanavaan sisältöstrategia, joka sisältää tavoitteet, kohderyhmät, asiakaspersoonat, asiakaspolut, ydintarinan, sisältöjen jakamisen ja tulosten mittaamisen.
