Asiakastyytyväisyyden mittaaminen : Case Lounasravintola Muikku
Lampiniemi, Markus (2025)
Lampiniemi, Markus
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120532888
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120532888
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Lounasravintola Muikun kanssa. Aihe opinnäytetyölle tuli suoraan toimeksiantajan tarpeesta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa asiakastyytyväisyyskysely, minkä avulla pystyttiin analysoimaan asiakkaiden kokemaa tyytyväisyyttä ravintolan palveluun. Tavoitteena oli kartoittaa asiakkaiden kokemaa tyytyväisyyttä ravintola Muikun palveluun kokonaisuudessaan. Tutkimuskysymys työssä oli ”Millainen on asiakkaiden tyytyväisyys Lounasravintola Muikun palveluihin?”.
Opinnäytetyö toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksessa aineistonkeruumenetelmänä toimi kyselylomake. Otantamenetelmänä tutkimuksessa oli kokonaisotanta, sillä kyselyyn vastasi pieni perusjoukko. Aineiston analysoinnissa käytettiin moodia sekä mediaania. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostettiin luotettavan kirjallisuuden avulla. Teoriasisältöön kuuluivat asiakaskokemus, palvelun laatu sekä asiakastyytyväisyys.
Opinnäytetyö toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksessa aineistonkeruumenetelmänä toimi kyselylomake. Otantamenetelmänä tutkimuksessa oli kokonaisotanta, sillä kyselyyn vastasi pieni perusjoukko. Aineiston analysoinnissa käytettiin moodia sekä mediaania. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostettiin luotettavan kirjallisuuden avulla. Teoriasisältöön kuuluivat asiakaskokemus, palvelun laatu sekä asiakastyytyväisyys.
