Artistibrändin rakentaminen
Hakola, Noora (2025)
Hakola, Noora
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025121034257
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025121034257
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli muodostaa aloittavalle artistille selkeä ja tunnistettava brändi. Opinnäytetyön ensimmäinen tavoite oli perehtyä brändin rakentamiseen. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli soveltaa brändin rakentamisen periaatteita artistibrändin luomisessa. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli suunnitella artistibrändin markkinointiviestintää.
Teoriaosuudessa käsitellään brändin muodostumisen periaatteita, brändin identiteetin
rakentumista, kohderyhmää ja brändin markkinointiviestintää. Identiteettiä läpikäytäessä
on huomioitu brändin ydin, arvot, persoonallisuus, visuaalisuus sekä brändiin liittyvät tunnisteet.
Toiminnallinen osio eli artistibrändin laatiminen on toteutettu artistin haastattelun pohjalta.
Artistibrändin määrittely antaa artistille mahdollisuuden käyttää ominaisuuksiaan,
tarinoitaan sekä arvojaan markkinointiviestinnässä saavuttaen laajemman potentiaalisen kohderyhmän ja vahvistaen heidän mielikuvaansa artistibrändistä.
Teoriaosuudessa käsitellään brändin muodostumisen periaatteita, brändin identiteetin
rakentumista, kohderyhmää ja brändin markkinointiviestintää. Identiteettiä läpikäytäessä
on huomioitu brändin ydin, arvot, persoonallisuus, visuaalisuus sekä brändiin liittyvät tunnisteet.
Toiminnallinen osio eli artistibrändin laatiminen on toteutettu artistin haastattelun pohjalta.
Artistibrändin määrittely antaa artistille mahdollisuuden käyttää ominaisuuksiaan,
tarinoitaan sekä arvojaan markkinointiviestinnässä saavuttaen laajemman potentiaalisen kohderyhmän ja vahvistaen heidän mielikuvaansa artistibrändistä.