Visuaalisen ilmeen suunnittelu ja toteutus aloittavalle yritykselle : case Kehorakkauspolulla
Onnia, Reetta (2025)
Onnia, Reetta
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025121134862
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025121134862
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä keskityttiin brändin ja visuaalisen ilmeen rakentamiseen aloittavalle yritykselle tarinallistamisen kautta. Työn tarkoituksena oli luoda graafinen ohjeisto, jonka avulla aloittavan yrityksen brändiä voidaan hallita tulevaisuudessa.
Opinnäytetyössä kartoitettiin ensin brändin rakentamisen teoreettista taustaa ja sen pohjalta keskityttiin rakentamaan visuaalinen ilme ja graafinen ohjeisto yritykselle. Teoreettisen taustan käsittelyssä keskityttiin visuaalisen ilmeen merkitykseen brändille sekä siihen, mitä elementtejä visuaalisen ilmeen rakentaminen pitää sisällään.
Lopputuloksena saatiin koottua graafinen ohjeisto, joka määrittää brändin ilmeen sekä markkinointisuunnitelman yritykselle.
Opinnäytetyössä kartoitettiin ensin brändin rakentamisen teoreettista taustaa ja sen pohjalta keskityttiin rakentamaan visuaalinen ilme ja graafinen ohjeisto yritykselle. Teoreettisen taustan käsittelyssä keskityttiin visuaalisen ilmeen merkitykseen brändille sekä siihen, mitä elementtejä visuaalisen ilmeen rakentaminen pitää sisällään.
Lopputuloksena saatiin koottua graafinen ohjeisto, joka määrittää brändin ilmeen sekä markkinointisuunnitelman yritykselle.