Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Liian pahaa ollakseen totta- kampanjan messunäkyvyys Matkamessuilla 2015

Andstén, Marita; Räikkä, Sanna-Maija (2015)

 
Avaa tiedosto
Andsten M ja Raikka S Liian pahaa ollakseen totta kampanja.pdf (1.937Mt)
Lataukset: 


Andstén, Marita
Räikkä, Sanna-Maija
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505066403
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe on lapsiseksiturismin vastainen Liian pahaa ollakseen totta – kam-panja. Se on Ulkoasianministeriön rahoittama Reilun matkailun yhdistyksen hanke, jon-ka tavoitteena on lisätä suomalaisten matkailijoiden tietoisuutta lapsiseksiturismista sekä ohjata heitä miten toimia ja puuttua tähän ilmiöön. Toimeksiantaja Reilun matkailun yhdistys on vuonna 2003 perustettu kansalaisjärjestö, jonka tarkoituksena on edistää sosiaalisesti, taloudellisesti ja ekologisesti vastuullista ja kestävää matkailua.

Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Liian pahaa ollakseen totta -kampanjan messunäkyvyys toimeksiantajan toivomuksien mukaisesti ja lisätä kampanjan näkyvyyttä. Matkamessut on nelipäiväinen tammikuussa Helsingin Messukeskuksessa järjestettävä Pohjois- Euroopan suurin matkailutapahtuma. Opinnäytetyö aloitettiin lo-kakuussa 2014 ja tapahtuma toteutettiin 15.–18.1.2015. Koko opinnäytetyön toteutus kesti maaliskuun loppuun.

Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se rakentuu toteutuksen taustoista, teoriaosuudesta, toteutuksen suunnitteluprosessista ja tutkimustuloksista. Kontekstina tarkasteltiin Liian pahaa ollakseen totta – kampanjaa, sen sidosryhmiä ja lapsiseksiturismia. Teoriaosuudes-sa tutkittiin messujen järjestämistä ennen messuja sekä niiden aikana ja jälkeen. Teoria-osuudessa tutkittiin myös tiedottamista, markkinointia ja sosiaalisen median osuutta messutunnettavuuteen ja tekijöitä, jotka vaikuttavat messujen onnistumiseen. Toteutuk-sen suunnitteluprosessissa on käyty läpi opinnäytetyön tavoitteet, olemassa oleva osaa-minen sekä raportoitu projektin ideointi, suunnittelu, toteutus, arviointi ja purku sekä aikataulutus ja eri vastuualueet.

Tavoitteena oli messukävijöiden tietoisuuden lisääminen kampanjasta ja lapsiseksituris-mista. Lopullisena tavoitteena oli valmis messuosasto Matkamessuille ja messukävijöiden tietoisuus miten tunnistaa ja toimia tilanteissa, joissa lasta käytetään seksuaalisesti hyväksi ulkomailla. Messujen onnistumista ja kampanjan tunnettavuuden lisääntymistä mitattiin eri mittareilla, kuten palautekyselyllä, messukävijöiden havainnoinnilla, verkkosivujen kävijämääriä seuraamalla sekä vapaaehtoisten haastatteluilla. Tutkimusmenetelminä käy-tettiin sekä kvalitatiivisia että kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Tuloksina messukävi-jöiden tietoisuus kampanjasta, lapsiseksiturismista ja miten puuttua tähän ilmiöön kasvoi messuosastolla vierailun jälkeen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste