Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Turun Multasormen tunnettavuuden lisääminen edustavalla pihalla

Nordbo, Emilia (2015)

 
Avaa tiedosto
Raporttiosuus_palautettava1.pdf (1.349Mt)
Lataukset: 


Nordbo, Emilia
Hämeen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505097081
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajina toimivat Turun Multasormi ja Hankkija Oy. Turun Multasormen siirtyessä pois S-bonusketjusta ovat myös myymälän asiakassuhteet murroksessa. Asiakkuuden ehtojen muut-tuessa asiakkaan ja yrityksen välinen suhde tarvitsee päivittämistä. Työn tavoitteena on vakiinnuttaa nykyinen kanta-asiakaskunta sekä houkutella myymälälle uusiakin asiakkaita. Tavoitteena on myös luoda mieleenpainu-va ensivaikutelma omaleimaisella pihamyymäläilmeellä ja siten saavuttaa kilpailuetu muihin yrityksiin nähden. Ideana on luoda asiakkaiden näkö-kulmasta helposti lähestyttävä, tunteita herättävä ja edustava myymälämil-jöö. Pihasuunnittelua onkin lähestytty erityisesti asiakkaan näkökulmasta: asiakas on nostettu ensiarvoiseen asemaan myymälämiljöön suunnittelussa myymäläalueen ja sen palveluiden käyttäjän roolissa. Teoriaosuudessa so-velletaan asiakasmarkkinoinnin, asiakaspalvelun, asiakkuuden ja erityisesti asiakaskokemuksen tietopohjaa myymäläpihan suunnittelun lähtökohtiin. Myös oma kokemus puutarhamyymälässä työskentelystä on antanut hyvää, niin kutsuttua hiljaista taitoa, asiakkaiden tarpeisiin vastaamisesta. Työn tietopohjaan kuuluu myös sähköisenä asiakaskyselynä kerätty aineisto asi-akkaiden toivomuksista myymäläpihaa ajatellen. Kysely suoritettiin säh-köisenä kyselylomakkeena, jonka tuloksia hyödynnettiin suunnittelullisten elementtien kokoamisessa. Konkreettiset tulokset opinnäytetyöstä saadaan vasta myymälän piha-alueen uudistamisen jälkeen. Voidaan kuitenkin arvi-oida, että asiamukaisesti toteutettuna pihasuunnitelma sekä lisää asiakasvir-taa että vakiinnuttaa myymälän aiemman asiakaskunnan ja houkuttelee uu-siakin asiakkaita. Pihan helposti lähestyttävyys toiminee alansa esimerkkinä asiakkaiden huomioimisesta myymäläsuunnittelussa: jatkossa yritykset kil-paillevat yhä enemmän asiakaskokemukseen perustuvilla keinoilla. Pihan uudistamisen myötä työresurssit ja raaka-ainekustannukset ovat yrityksen kannalta suotuisammat. Tulevaisuudessa suunnitelmaa voidaan soveltaa koko Multasormi –ketjussa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste