Organisaation b-to-b-markkinoinnin tehostaminen
Huuhka-Martikainen, Henna (2015)
Huuhka-Martikainen, Henna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505117444
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505117444
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymän aikuisopisto, Kaivos- ja louhintatekniikan tiimi. Työn tarkoituksena oli päivittää ja tehostaa tiimin nykyistä markkinointistrategiaa ja tuotteistaa koulutustuotteita. Aikuisopistolla on oma markkinointistrategiansa, jota ei ole yksilöity eri tiimeille, eikä siinä myöskään ole otettu huomioon alan koulutuksen erityispiirteitä.
Opinnäytetyö koostuu tämänhetkisen tilanteen analyysista ja sen pohjalta laadituista tehostamisohjeista. Teoreettinen viitekehys on laadittu tuotteistamisen, markkinoinnin ja viestinnän alan kirjallisuuteen pohjautuen.
Opinnäytetyöprosessissa Kaivos- ja louhintatekniikan tiimi on saanut välineistöä, jolla kehittää markkinointiaan ja tiedottamistaan myös tulevina vuosina. Kerättyjä tietoja voi-daan tarvittaessa jatkossa käyttää myös oman markkinointisuunnitelman luomiseen. Tuotteistamalla koulutuksia markkinointi helpottuu.
Opinnäytetyö koostuu tämänhetkisen tilanteen analyysista ja sen pohjalta laadituista tehostamisohjeista. Teoreettinen viitekehys on laadittu tuotteistamisen, markkinoinnin ja viestinnän alan kirjallisuuteen pohjautuen.
Opinnäytetyöprosessissa Kaivos- ja louhintatekniikan tiimi on saanut välineistöä, jolla kehittää markkinointiaan ja tiedottamistaan myös tulevina vuosina. Kerättyjä tietoja voi-daan tarvittaessa jatkossa käyttää myös oman markkinointisuunnitelman luomiseen. Tuotteistamalla koulutuksia markkinointi helpottuu.