Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

“Kukaan ei halua tuntea itseään karjaksi” : ideoita asiakassuhdemarkkinointiin

Jaakkola, Essi (2015)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Jaakkola_2015.pdf (617.0Kt)
Lataukset: 


Jaakkola, Essi
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505107138
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on löytää ideoita seuraavan sukupolven asiakassuhdemarkkinointiin. Asiakassuhdemarkkinointi pitäisi nähdä selkeänä osana yritysten markkinointistrategioita. Verkostot muuttuvat jatkuvasti ja median kenttä kehittyy. Ammattitaitoinen tuottaja osaa luovia tässä muutosten ristiaallokossa. Laadukkailla asiakassuhdeverkostoilla hän voi saavuttaa merkittävän kilpailuedun muihin palveluntarjoajiin nähden.

Asiakassuhdemarkkinoinnin prosessin eri vaiheita kuvataan tässä opinnäytetyössä AIDASER-kaavion avulla. AIDAS-malli on markkinoinnissa, viestinnässä ja myyntityössä käytetty vaikutushierarkian malli, joka muodostuu seuraavista vaikutuksen portaista: attention, interest, desire, action sekä satisfaction. Asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteena on saada asiakas myös sitoutumaan brändiin ja suosittelemaan sitä lähipiirilleen. Siksi AIDAS-mallin perään on lisätty kaksi prosessin vaihetta lisää: engagement eli sitoutuminen ja recommendation eli suosittelu.

Opinnäytetyössä yhdistellään palvelumuotoilun teorioita käytännön kokemuksiin mainostoimiston tuottajan roolissa. Tällä tavoin opinnäytetyöstä on muodostunut teoreettinen, mutta samaan aikaan myös hyvin käytännönläheinen kokonaisuus. Työssä sovelletaan palvelumuotoilua, koska sen teoriat ovat hyvin ihmisläheisiä. Palvelumuotoilun viidessä periaatteissa korostuvat käyttäjälähtöisyys, yhdessä luominen, toimenpiteiden oikeanlainen ketjuttaminen, tulosten tehokas todentaminen ja kokonaisvaltaisuus. Asiakaslähtöisyyden ja palvelumuotoilun periaatteiden tulisi olla suunnan näyttäjänä asiakassuhdemarkkinoinnin prosesseissa sekä organisaatioiden toimintakulttuurissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste