Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma opetusravintoloiden käyttöön

Sillanpää, Sisko-Liisa (2015)

 
Avaa tiedosto
Sillanpaa_ Sisko-Liisa.pdf (906.4Kt)
Lataukset: 


Sillanpää, Sisko-Liisa
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127661
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa opetusravintoloille markkinointiviestintäsuunnitelma, joka toimii johtamisen välineenä ja jonka avulla saadaan näkyviksi vuosittain tehtävät markkinointitoimenpiteet. Markkinointiviestinnän suunnittelu on osa markkinoinnin ja liiketoiminnan suunnittelua, joka on samalla markkinoinnin osa-alueista kaikkein näkyvin. Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdyttiin markkinointiviestinnän suunnitteluprosessiin, strategiaan ja markkinointiviestinnänkanaviin ja -keinoihin. Tuotoksessa avattiin markkinointiviestintäsuunnitelman toteutusta vuosikellon muotoon.

Markkinointiviestintäsuunnitelman avulla sitoutetaan opetusravintolassa työskentelevät opettajat ja muu henkilökunta suunnittelemaan, seuraamaan ja toteuttamaan markkinointiviestintää säännöllisesti. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Toiminnallista opinnäytetyötä kuvaa työelämälähtöisyys, riittävä alan tieto ja sen toteutus tutkimuksellisella asenteella.

Toimeksiantajana toimii Tampereen seudun ammattiopisto Tredun matkailu-, ravitsemis- ja talousala. Opinnäytetyön tavoitteena on laajentaa koulutusalan oppimisympäristönä toimivan opetusravintolan toiminnan näkyvyyttä ja lisätä päivittäistä asiakasmäärää. Opinnäytetyössä selvitettyjen tulosten perusteella tehtiin selkeälukuinen markkinoinnin vuosikello, johon oli koottuna käytössä olevia ja uusia markkinointiviestintäkanavia ja -keinoja. Markkinoinnin vuosikellon toimivuutta arvioidaan käyttöönoton jälkeen vuosittain toimeksiantajan toimesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste