Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uudistuvan verkkopalvelun lanseeraus : Case: Telkku.com

Haverila, Hanna (2015)

Avaa tiedosto
Haverila_Hanna.pdf (1.738Mt)
Lataukset: 


Haverila, Hanna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127782
Tiivistelmä
Suomen suosituin verkossa toimiva tv-ohjelmaopas Telkku.com lanseeraa uudistuneen verkkopalvelunsa kesäkuussa 2015. Opinnäytetyön toimeksiantaja Alma Diverso päätti suunnitella ja valmistella uudistuksen lanseerauksen mahdollisimman hyvin, jotta lanseeraus onnistuisi ja sille asetetut tavoitteet saavutettaisiin.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella yhdessä projektiryhmän kanssa uudis-tuvalle Telkku.com-verkkopalvelulle toimiva ja menestyksekäs lanseerauskokonaisuus, jonka avulla uudistunut palvelu tuodaan käyttäjien tietoisuuteen ja palvelulle saadaan lisää uusia kävijöitä sekä mainostajia. Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia uudistukselle kirjallinen lanseeraussuunnitelma, jota toimeksiantajalla on mahdollisuus hyödyntää myös tulevien lanseerausten suunnittelun ja toteutuksen apuna.

Opinnäytetyön teoriaosuus on jaettu kahteen päälukuun. Ensimmäisessä pääluvussa käsitellään lanseerausprosessia ja toisessa pääluvussa lanseerauksen markkinointiviestintää. Työn case-osiossa kerrotaan Telkku.comin uudistuslanseerauksen suunnittelusta. Case-osion jälkeen viimeisessä pääluvussa on työn pohdintaosuus, jossa käydään läpi projektin onnistumista sekä esitetään jatkotoimenpide-ehdotuksia.

Lanseerausprosessiin läheisesti liittyvä tuotekehitys rajattiin työssä tarkastelun ulkopuolelle. Markkinoinnin suunnittelussa pääpaino pidettiin aikataulusta johtuen b2c-markkinoinnissa ja b2b-markkinointia käsiteltiin suppeammin.

Työn viitekehyksenä on lanseerauksen ja markkinoinnin teoriaa, joissa korostuu palvelun digitaalisuudesta johtuen digitaalinen markkinointi. Teorian tueksi haastateltiin mainos-toimisto Adsek Oy:n asiakkuusjohtajaa sähköpostitse.

Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, jonka tuotoksena laadittiin kirjallinen lanseeraussuunnitelma. Opinnäytetyön tuotoksena laadittu lanseeraussuunnitelma sisälsi selvitykset lanseerauksen tavoitteista, kohderyhmistä, toimenpiteistä, aikataulusta, budjetista sekä lanseerauksen seurannasta. Suunnitelmaan sisällytettiin esimerkkejä lanseerauksessa käytettävistä markkinointimateriaaleista.

Lanseeraussuunnitelmasta saatiin luotua erittäin hyvin käytäntöön sopiva apuväline toimeksiantajan nykyisiin ja tuleviin tarpeisiin. Toimeksiantajan kanssa sovittiin opinnäytetyön yksityiskohtien luottamuksellisuudesta, joten työn liitteenä oleva kirjallinen lanseeraussuunnitelma on poistettu julkisesta raportista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste