Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Saapuvan tavaran vastaanoton laadunvalvonta ja sen kehittäminen

Bragge, Riku (2015)

 
Avaa tiedosto
Bragge_Riku.pdf (2.528Mt)
Lataukset: 


Bragge, Riku
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505138032
Tiivistelmä
Laadukkaat tuotteet ja ratkaisut ovat avainasemassa nykyajan teollisuudessa, jossa kilpailu on äärimmäisen kovaa ja suuresta massasta erottuminen on haasteellista. Jatkuva vanhojen menetelmien kyseenalaistaminen saattaa joskus tuoda uusia ideoita toiminnan parantamiseen.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Bronto Skyliftin Tampereen tehtaan tavaran vastaanoton laadunvalvontaprosessin eri vaiheita ja menetelmiä. Lisäksi tavoitteena oli löytää ratkaisuja keskeisimpiin toiminnallisiin sekä laadullisiin ongelmakohtiin, jotta koko prosessista saataisiin nopeampi, tehokkaampi ja joustavampi.

Tähän opinnäytetyöhön kerätty tieto on peräisin Bronto Skyliftin laatuosaston ja tavaran vastaanoton arkistoista. Tietojen kerääminen aloitettiin toukokuussa 2014, jolloin Bronto Skylift aloitti Tampereella uudenlaisen laadunvalvontakokeilun. Kokeilun taustalla oli jatkuvasti kasvanut määrä laadultaan puutteellisia komponentteja, joita saapui tavarantoimittajilta ja alihankkijoilta. Ennen laadunvalvontakokeilua laadultaan puutteeliset komponentit huomattiin vasta tuotannossa asennusvaiheessa, mikä aiheutti tuotannon hidastumista tai jopa seisahtumista. Kokeilun tarkoituksena oli löytää laadultaan puutteelliset tuotteet jo vastaanottovaiheessa, jotta niihin pystyttäisiin reagoimaan mahdollisimman nopeasti.

Saatujen tulosten perusteella kokeilulla saavutettiin haluttu vaikutus. Monia puutteellisia komponentteja huomattiin jo vastaanottovaiheessa ja nopean reagoinnin ansiosta tuotannon viivästykset vähenivät. Myös tavarantoimittajien oma valvonta parani ja laatupuutteellisia tuotteita saapui kokeilun edetessä yhä vähemmän. Lisäksi vastaanoton laadunvalvontaprosessista löytyi muutamia kehityskohteita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste