Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Instagramin suunnitelmallinen käyttö kaupunkien sosiaalisen median viestinnässä

Pihlajamäki, Laura (2015)

 
Avaa tiedosto
pihlajamaki_laura.pdf (1.948Mt)
Lataukset: 


Pihlajamäki, Laura
Hämeen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505178425
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitkä eri tekijät ohjaavat Instagramin käyttöä kaupunkien sosiaalisen median viestinnässä. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Riihimäen kaupunki, jonka tavoitteena on perustaa oma Instagram-tili lähitulevaisuudessa jo käytössä olevien sosiaalisen media palveluiden lisäksi. Ennen oman Instagram-tilin luomista Riihimäen kaupunki halusi saada vinkkejä palvelun suunnitelmalliseen käyttöön.

Työn teoreettinen viitekehys koostuu pääosin sosiaalista mediaa, sosiaalisen median strategiaa, sisältömarkkinointia ja Instagramia käsittelevästä kirjallisuudesta ja verkkoartikkeleista. Kyseisten teorioiden pohjalta luotiin strategia Instagramin käytölle.

Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimus ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin havainnointia, jota täydennettiin avoimiin kysymyksiin perustuvalla sähköpostikyselyllä. Havainnoinnin ja sähköpostikyselyn avulla saatiin vastauksia siihen, millaisia suunnitelmia ja tavoitteita Instagramia käyttävillä kaupungeilla on palvelua ajatellen. Tehtyjä havaintoja ja saatuja vastauksia verrattiin muodostettuun teoriaan.

Tutkimustulokset osoittavat muun muassa sen, että kaupunkien kannattaa panostaa Instagramissa laadukkaisiin maisemakuviin, jotka tuovat esille kaupungin parhaita puolia. Tutkimuksen perusteella pääteltiin, että uutta sisältöä tulisi jakaa Instagramiin useamman kerran viikossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste