Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kohti vaikuttavampaa verkkokauppaa : Case: Seinäjoen Pika-Pesu Oy

Järvinen, Anna (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
anna_jarvinen.pdf (841.9Kt)
Lataukset: 


Järvinen, Anna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505158329
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli konseptoida Seinäjoen Pika-Pesu Oy:lle uusi verkkokauppa. Yrityksellä oli jo käytössä verkkokauppa, mutta se oli jäänyt auttamattomasti jälkeen kehityksestä, eikä vastannut enää tarpeisiin. Opinnäytetyössä tarkasteltiin nykyisen verkkokaupan vahvuuksia ja puutteita, joiden perusteella uutta ratkaisua lähdettiin ideoimaan. Lähtökohtana uuden verkkokaupan kehittämiselle olivat helppokäyttöisyys, hakukoneystävällisyys, toiminnan tehostaminen sekä verkkoliiketoiminnan kasvattamisen tukeminen. Verkkokauppaa kehittäessä tärkeää on ottaa yrityksen tarpeiden lisäksi huomioon asiakkaat.

Tarve uudelle verkkokaupalle oli syntynyt jo aikaisemmin, mutta projekti oli jäänyt toteuttamatta vähäisten resurssien vuoksi. Nyt tilanne alkoi olla jo kriittinen jotta kilpailussa asiakkaista ei jäätäisi muita jälkeen. Tarvetta lisäsi myös lisääntynyt volyymi verkkokaupassa, mikä tarkoitti enemmän manuaalista työtä yrityksessä. Yksi opinnäytetyön tavoite olikin tehostaa prosesseja.

Opinnäytetyön viitekehys käsitteli verkkopalvelun kehittämistä, Internet markkinointia sekä sähköistä liiketoimintaa. Työ toteutettiin toimintatutkimuksena, jossa aineisto kerättiin havainnoimalla, haastatteluilla sekä teorialähteistä.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi suunnitelma verkkokaupan sisällöstä ja toiminnallisuuksista, sekä valinta verkkokauppatoimittajasta. Työssä saatiin tietoa, mitä kaikkea verkkokaupan perustaminen ja uudistaminen tarkoittaa, mitä konkreettisia toimenpiteitä se vaatii, sekä mihin kaikkeen on syytä kiinnittää huomiota.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste