Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Autohuollon asiakastyytyväisyys : Kahden toimipisteen erot

Karjalainen, Erno (2015)

 
Avaa tiedosto
Karjalainen_Erno.pdf (15.34Mt)
Lataukset: 


Karjalainen, Erno
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505148176
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan, minkälaisia palautteita autojen merkkihuollon asiakas-palautekanavan kautta tulee, ja mitä niistä voi päätellä. Tutkimuksen osalta tarjolla on ainutlaatuinen tilaisuus päästä vertaamaan kahta aivan erilaista merkkihuoltoa, jotka ovat kuitenkin saman asiakaspalautejärjestelmän piirissä. Tavoitteena on selvittää, minkälaisia eroavaisuuksia on 30000 asukkaan kaupungin pienellä merkkihuollolla, ja Suomen kolmanneksi suurimman kaupungin täyden palvelun autotalon huollolla. Opinnäytetyössä pohditaan myös, voiko nykyisen kaltaisia asiakaspalautteita hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla, ja millä tavalla palautekyselyä voisi parantaa.

Tuloksista käy ilmi, että pieni huoltopiste saa poikkeuksetta parempia arvioita asiakkailtaan kuin suuri autotalo. Parempi sijoitus tulee niin mm. kokonaistyytyväisyydessä, asiakkaan huomioinnissa, huoltoajan järjestymisessä, työn laadussa, kustannusten pitävyydessä ja henkilökunnan asiantuntemuksessa. Molempien toimipisteiden arvosanat ovat kuitenkin suurin piirtein samassa suhteessa toisiinsa, pieni toimipiste on kaikessa hieman parempi kuin suuri, eikä tuloksista pysty selkeästi kertomaan, missä tietyssä huoltoprosessin vaiheessa toinen toimipiste olisi selkeästi toista parempi.

Päätelmänä on, että asiakaspalautteeseen vastatessaan asiakkaalla on tietynlainen kuva palvelun tasosta, eikä kaikkien osa-alueiden kysymyksiin tule vastattua niin objektiivisesti, kuin olisi mahdollista. Tämä tarkoittaa sitä, että jonkin osa-alueen epäonnistuttua, se näkyy myös muiden osa-alueiden pisteytyksessä, eikä palautteesta saa välttämättä parasta mahdollista hyötyä irti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste