Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuoriso ryntää someen - pitääkö meidänkin?

Hopea, Saija (2015)

 
Avaa tiedosto
Hopea_Saija.pdf (2.309Mt)
Lataukset: 


Hopea, Saija
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505188597
Tiivistelmä
Tampereen kaupungin Työllisyydenhoidon palveluyksikön, TYPAn, nuorten työllisyyspalvelut vakinaistettiin osaksi kaupungin palvelutarjontaa keväällä 2014. Samana vuonna Tampereen kaupunki painotti asiakaslähtöisyyttä kaupungin palvelujen kehittämisessä ja Työllisyydenhoidon palveluyksikön strategiaan lisättiin sosiaalisen median haltuunotto ja käyttösuunnitelman laadinta yhtenä strategisena tavoitteena. Nuorten työllisyyspalvelujen tuli toteuttaa molempia annettuja suuntaviivoja ja samaan aikaan uudistaa viestintäänsä, jotta informaatiota vakituisesta palvelusta saatiin levitettyä yhteistyökumppaneille ja asiakkaille.

Opinnäytetyön tavoitteena oli nuorten työllisyyspalvelujen digitaalisen viestinnän sekä verkkopalvelujen kehittäminen mahdollisimman asiakaslähtöiseksi. Kehittämistyön lähestymistavaksi valittiin toimintatutkimus, jossa tutkija oli osa kehittämistyötä osallistuen ja analysoiden sitä koko prosessin ajan. Toimintatutkimus kesti yhteensä noin vuoden ja se aloitettiin tarkastelemalla verkkomarkkinoinnin tilaa TYPAssa sekä sitä, mitä sosiaalisen median kanavia muut nuorten kanssa työskentelevät tahot käyttivät ja mitkä he olivat kokeneet toimiviksi. Tämän lisäksi haluttiin tietää minkälaista markkinointia ja viestintää nuorten työllisyyspalvelujen asiakkaat tahtoivat verkkoon ja sosiaalisen median palveluihin, sekä mitä muita verkkoviestinnän palveluja he mahdollisesti kaipasivat. Työllä pyrittiin saamaan uusia ideoita verkkopalvelujen käyttöön niin asiakkailta, kuin myös muilta nuorten kanssa työskenteleviltä toimijoilta.

Kehittämistyön aineiston keruumenetelmiä olivat benchmarking-analyysi, puolistrukturoitu teemahaastattelu, kysely sekä havainnointihaastattelu. Kehittämistyötä varten haastateltiin kolmea asiantuntijaa sekä neljää nuorten työllisyyspalvelujen asiakasta. Näiden lisäksi benchmarkattiin viittä eri nuorten kanssa toimivaa organisaatiota, sekä teetettiin kyselytutkimus nuorten työllisyyspalvelujen asiakkaille.

Kehittämistyön tuloksena saatiin arvokasta tietoa hyväksi havaituista sosiaalisen median palveluista sekä nuorten työllisyyspalvelujen asiakkaiden ideoita ja kehittämisideoita digitaalisen viestinnän alueelle. Vuoden aikana nuorten työllisyyspalvelut ottivat käyttöön yhteensä viisi uutta sosiaalisen median palvelua, uudistivat verkkosivunsa sekä saivat työvälineet kuntoon verkkopalvelujen käyttöä varten. Lisäksi nuorten työllisyyspalvelujen henkilöstön työnkuviin lisättiin sosiaalisen median hallinta yhtenä vaatimuksena vuodelle 2015 ja heitä pidettiin monella tapaa sosiaalisen median edelläkävijöinä TYPAssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste