Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sira 5.1 -järjestelmätestaus monikulttuurisessa virtuaaliynpäristössä

Marttinen, Paula (2015)

 
Avaa tiedosto
Paula Marttinen Opinnaytetyo final versio.pdf (1.538Mt)
Lataukset: 


Marttinen, Paula
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505188679
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten Finnairin Passenger Revenue Accounting -osastolla käytössä olevan lentolippujen tilitysjärjestelmän eli Sirax-järjestelmän versiovaihdos testaus onnistui toteutettuna ensimmäistä kertaa virtuaalisesti kolmen maan välillä. Finnairin talousosastoon kuuluvalla Passenger Revenue Accounting -osastolla tuotetaan ja valvotaan lentolippuihin liittyviä tilityksiä, tuottoja ja lentoyhtiöiden välistä laskutusta. Tavoitteena oli myös selvittää, ilmenikö kulttuurieroja ja oliko kulttuurierot onnistuttu huomiomaan testauksen koordinoimisessa ja johtamisessa. Haluttiin myös selvittää, mitä kulttuurierot ovat Intian, Viron ja Suomen välillä. Lisäksi työssä pyrittiin selvittämään, mitä ovat virtuaalijohtamisen ja monikulttuurisen johtamisen erityispiirteet ja miten niiden huomioimista voitaisiin kehittää. Tutkimusmetodina käytettiin kyselylomaketta, jossa oli sekä kvantitatiivisia eli määrällisiä kysymyksiä sekä kvalitatiivisia avoimia kysymyksiä. Kyselylomaketutkimus toteutettiin keväällä 2014 ja lisäksi toteutin kaksi syventävää haastattelua syksyllä 2014 puolistrukturoiduin kysymyksin. Tutkimustulosten mukaan testaus oli onnistunut ilman suurempia virheitä virtuaali- tai monikulttuurisessa johtamisessa. Kehitettäviä asioita kuitenkin löytyi usealta osa-alueelta, joista mainittakoon tiedon jakamisen parantaminen, testitapausten ja lopputulosten dokumentoinnin parantaminen, paremman kokonaiskuvan luominen, johtamisen innostavuuden ja palkitsemisen parantaminen sekä hiljaistenkin osallistujien huomioiminen kokouspuheluissa.

Huomattavaa tuloksissa oli, että vastaukset jakaantuivat kokeneiden ja kokemattomien intialaisten testaajien välillä lähes jokaisessa vastauksessa. Kulttuurieroja näkyi enemmän testauksessa kokemattomien intialaisten vastauksista, joista olisi ollut hyvä saada lisätietoja. Opinnäytetyön tutkimusosion tuloksia voidaan hyödyntää testauksen kehittämisessä ja lisäksi teoriaosuuden kulttuuriero teorioita ja tietoja voidaan hyödyntää päivittäisessä kanssakäymisessä yhteistyökumppaneiden kanssa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste