Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Muotikaupan sähköisen kanta-asiakasviestinnän tehostaminen kanta-asiakkaiden asiakasprofiilin ja heidän toiveidensa avulla : Case: VILA Clothes

Lehtinen, Annukka (2015)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Annukka Lehtinen.pdf (1.296Mt)
Lataukset: 


Lehtinen, Annukka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505198825
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, minkälainen VILA Clothesin kanta-asiakkaiden asiakasprofiili on, ja kuinka sitä voidaan hyödyntää sähköisessä kanta-asiakasviestinnässä. Lisäksi selvitettiin kanta-asiakkaiden toiveet heihin kohdistuvasta sähköisestä kanta-asiakasviestinnästä sisällöllisesti ja lähetystiheydellisesti.

Opinnäytetyön viitekehys keskittyi kuluttajan ostokäyttäytymiseen ja yrityksen sähköi-seen kanta-asiakasviestintään. Tutkimus suoritettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena viikon kestäneen verkkokyselyn avulla VILA Clothesin kanta-asiakkaille. Tutkimuksen vastausprosentti oli 9,6 % eli 5660 henkilöä.

Tutkimustulosten mukaan VILA Clothesin kanta-asiakas on 18–24-vuotias iloinen työssäkäyvä nainen, joka kokee shoppailun hauskaksi ajanvietteeksi. Hän asioi kaup-pakeskus Forumin VILA-liikkeessä ja ostaa pääasiassa paitoja ja toppeja arkeen. Hän seuraa muotia, mutta ei pukeudu sen mukaisesti. Asiointikerralla hän käyttää keskimäärin 31–50€. VILAn tuotteita hän ostaa muutaman kerran vuodessa. Osan vaatehankinnoistaan hän tekee VILA-liikkeestä.

VILAn sähköisestä kanta-asiakasviestinnästä tutkimus osoitti, että kanta-asiakkaat haluavat vastaanottaa sähköpostiviestejä kerran viikossa kello 9-13 välillä. Nykyiseen sisältöön oltiin useimmiten tyytyväisiä. Jatkossa kuitenkin toivottiin enemmän liikekohtaisia viestejä mm. uutuustuotteista, alennuksista ja kanta-asiakkaiden erikoistarjouksista. Viestien tulisi myös olla sisällöltään runsaampia mielenkiinnon herättämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste