Digitalizing a board game concept : Mobile game design and development
Hyytiäinen, Ville (2015)
Hyytiäinen, Ville
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505198860
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505198860
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli käyttää lautapeliä mallina ja luoda sen pohjalta useampia prototyyppejä mobiilialustalle. Tavoite oli säilyttää lautapelin päämekaniikat ja lisätä uusia ominaisuuksia, joita olisi erittäin vaikea tai mahdoton tuoda lautapeliin.
Opinnäytetyö käsittelee pelinkehityksen, pelisuunnittelun ja prototypoinnin teoriaa. Se käy myös läpi projektissa luotujen prototyyppien kehittämisprosessia sekä suunnitteluratkaisuja, joita tehtiin prosessin aikana.
Projekti tehtiin yhteistyönä Pasi Vilppolan kanssa ja työt oli jaettu kahteen osaan, pelisuunnitteluun ja ohjelmointiin. Opinnäyteyön kirjoittaja oli vastuussa pelisuunnittelusta ja Pasi Vilppola toimi ohjelmoijan roolissa. Prototyypit tehtiin käyttämällä Unity3D-pelimoottoria ja scriptauskielenä oli C#.
Projektin lopputuloksena saatiin neljä toimivaa versiota pelistä, joista kolme täytti projektin tavoitteen.
Opinnäytetyö käsittelee pelinkehityksen, pelisuunnittelun ja prototypoinnin teoriaa. Se käy myös läpi projektissa luotujen prototyyppien kehittämisprosessia sekä suunnitteluratkaisuja, joita tehtiin prosessin aikana.
Projekti tehtiin yhteistyönä Pasi Vilppolan kanssa ja työt oli jaettu kahteen osaan, pelisuunnitteluun ja ohjelmointiin. Opinnäyteyön kirjoittaja oli vastuussa pelisuunnittelusta ja Pasi Vilppola toimi ohjelmoijan roolissa. Prototyypit tehtiin käyttämällä Unity3D-pelimoottoria ja scriptauskielenä oli C#.
Projektin lopputuloksena saatiin neljä toimivaa versiota pelistä, joista kolme täytti projektin tavoitteen.