Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Nika-Lasitukselle

Kurvinen, Hanna (2015)

 
Avaa tiedosto
Markkinointisuunnitelma Nika-Lasitukselle.pdf (955.8Kt)
Lataukset: 


Kurvinen, Hanna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505198951
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin keväällä 2015 toimeksiantona Nika-Lasitukselle. Nika-Lasitus on parveke-, terassi- ja julkisivulasituksiin erikoistunut suomalainen yritys, joka on osa Lasimies Oy:tä. Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda markkinointisuunnitelma, joka antaa uusia työkaluja markkinoinnin kehittämiseen sekä uudistamiseen. Tavoitteena on lisätä näkyvyyttä ja tunnettuutta erityisesti digitaalisen markkinoinnin avulla. Markkinointisuunnitelma painottuu Suomessa tapahtuvaan kuluttajamyyntiin.


Työn teoriaosassa avataan erilaisia näkökulmia markkinointiin. Aluksi käsitellään markkinoinnin peruselementtejä, kuten segmentointia, asiakasymmärrystä, markkinoinnin kilpailukeinoja ja markkinointiviestintää. Tämän jälkeen perehdytään mm. digitaaliseen markkinointiin, sosiaalisen median trendeihin, työntekijälähettilyyteen sekä suosittelumarkkinointiin. Markkinointi vaatii onnistuakseen ja toimiakseen systemaattisuutta, suunnittelua, seurantaa sekä tulosten mittaamista, jotta tiedettäisiin mitkä markkinointitoimenpiteet toimivat ja mitkä ei.


Toiminnallisessa osassa esitellään nykytila-analyysin avulla Nika-Lasitus, sen tuotteet, asiakkaat sekä kilpailijat. Kilpailijoita vertaillaan myös taulukon ja kilpailijamatriisien avulla. Lisäksi tarkastellaan toimialan markkinatilannetta ja Nika-Lasituksen tämän hetkisiä markkinointitoimenpiteitä.


Markkinointisuunnitelma koostuu markkinointitoimenpiteistä, joilla pyritään lisäämään tunnettuutta sekä näkyvyyttä. Kaikki toimenpiteet on kasattu markkinoinnin toimenpidekalenteriin, joka alkaa vuoden 2015 kesäkuusta ja päättyy vuoden 2016 toukokuuhun. Kalenterin tarkoituksena on auttaa hahmottamaan paremmin toimenpiteet koko vuoden mittaisella ajanjaksolla. Suunnitelmassa painotetaan digitaalisen markkinoinnin keinoja, kuten sosiaalista mediaa. Lisäksi hakukonenäkyvyydellä ja kotisivuilla on suuri merkitys näkyvyyden lisäämisessä. Myös jälleenmyyjien aktivoiminen on suunnitelmassa suuressa osassa.


Lopuksi pohditaan markkinointitoimenpiteiden pitkän ja lyhyen aikavälin tavoitteita, markkinointiin käytettävissä olevia resursseja sekä kirjoittajan omaa oppimista opinnäytetyöprosessin aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste