Kahvila-Konditoria Marjaanan asiakastyytyväisyys
Hakala, Sanna (2015)
Hakala, Sanna
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505198731
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505198731
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Kahvila-Konditoria Marjaanan asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksella haluttiin selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat Kahvila-Konditoria Marjaanan tuotteisiin, palveluun sekä ympäristöön. Tulosten avulla selvitettiin kriittisiä kohtia ja etsittiin tapoja kehittää niitä.
Tutkimus oli kvantitatiivinen kyselytutkimus. Strukturoitu kyselylomake sisälsi monivalintakysymyksiä. Kyselyyn osallistui yhteensä 82 vapaaehtoista Kahvila-Konditoria Marjaanan asiakasta. Vastausten analysointiin jäi yhteensä 77 lomaketta. Tutkimukseen vastanneista 52 oli naisia ja 25 miehiä.
Vastaajilta kysyttiin heidän ikänsä, kotipaikkansa ja käyntitiheytensä Kahvila-konditoria Marjaanassa. Selvää otettiin myös siitä, miksi he ovat tulleet Kahvila-Konditoria Marjaanaan. Itse tutkimusosiossa asiakastyytyväisyyskyselyyn osallistuneet arvioivat tuotteita, asiakaspalvelua sekä kahvilan sisustusta Likertin asteikolla. Vastaajat saivat antaa myös oman kantansa kahvilan kehityksen kohteista.
Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä, että Kahvila-Konditoria Marjaanan tarjontaan ja palveluihin liittyy joitakin puutteita, mutta monet asiat ovat myös mallil-laan. Tuotteisiin oltiin pääsääntöisesti hyvin tyytyväisiä, ja asiakaspalvelu keräsi paljon kiitosta. Merkittävimpänä kehityksen kohteena nähtiin kahvilan sisustus.
Tutkimus oli kvantitatiivinen kyselytutkimus. Strukturoitu kyselylomake sisälsi monivalintakysymyksiä. Kyselyyn osallistui yhteensä 82 vapaaehtoista Kahvila-Konditoria Marjaanan asiakasta. Vastausten analysointiin jäi yhteensä 77 lomaketta. Tutkimukseen vastanneista 52 oli naisia ja 25 miehiä.
Vastaajilta kysyttiin heidän ikänsä, kotipaikkansa ja käyntitiheytensä Kahvila-konditoria Marjaanassa. Selvää otettiin myös siitä, miksi he ovat tulleet Kahvila-Konditoria Marjaanaan. Itse tutkimusosiossa asiakastyytyväisyyskyselyyn osallistuneet arvioivat tuotteita, asiakaspalvelua sekä kahvilan sisustusta Likertin asteikolla. Vastaajat saivat antaa myös oman kantansa kahvilan kehityksen kohteista.
Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä, että Kahvila-Konditoria Marjaanan tarjontaan ja palveluihin liittyy joitakin puutteita, mutta monet asiat ovat myös mallil-laan. Tuotteisiin oltiin pääsääntöisesti hyvin tyytyväisiä, ja asiakaspalvelu keräsi paljon kiitosta. Merkittävimpänä kehityksen kohteena nähtiin kahvilan sisustus.