Videoportfolio CASE Thomas Halloran
Halloran, Thomas (2015)
Halloran, Thomas
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons Attribution-NonCommercial 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505249867
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505249867
Tiivistelmä
Produktityyppisen opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa videoportfolio työnhaun tueksi, joka julkaistaan sosiaalisessa mediassa. Videoportfolion tarkoituksena on vahvistaa kohteen henkilöbrändiä ja mukailla perinteisen ansioluettelon ammattimaista tyyliä. Portfoliossa on kuvattu kohteen tähänastisen koulutuksen ja urakehityksen tärkeimmät saavutukset. Portfolion teema keskittyy markkinointiin, mainontaan ja yrittäjyyteen, koska tekijän tavoitteena on työskennellä tulevaisuudessa näillä toimialoilla.
Videoportfolion tarkoitus ei ole olla kaiken kattava ansioluettelo, vaan enemminkin henkilöbrändiä tukeva ja kiinnostusta herättävä kokonaisuus, jota käytetään yhdessä ansioluettelon kanssa työnhaussa. Portfolio on verkkolinkillä jaettavissa, joka parantaa kohteen hakukonenäkyvyyttä. Työn tuloksena on arvioitu kuinka hyvin kohteen näkyvyys on hakukoneissa parantunut. Käsikirjoitus ja videon kuvausaikataulu on suunniteltu joulukuussa 2014 ja video on valmistunut keväällä 2015.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu henkilöbrändäyksen perusteista, videoportfolion merkityksestä työnhaussa ja hakukonenäkyvyyden tehostamisesta. Produktissa kuvataan yksityiskohtaisesti kuinka videoportfolio on suunniteltu ja toteutettu. Opinnäytetyön liitteenä on videoportfolion käsikirjoitus ja verkkolinkit eri sosiaalisiin medioihin, joista video on löydettävissä.
Lopputuloksena syntynyt video on kiinnostusta herättävä. Videoportfolion avulla opinnäytetyöntekijä onnistui saamaan vakituisen työsuhteen ja toimeksiannon työnantajaltaan kehittää yrityksen sosiaalisen median näkyvyyttä videoiden avulla. Videoportfolion ansiosta opinnäytetyöntekijä sijoittuu googlen ensimmäiselle hakutulossivulle opinnäytetyön tekijän nimeä haettaessa. Videoportfolio on vahvistanut opinnäytetyöntekijän henkilöbrändiä ja uskottavuutta sosiaalisessa mediassa.
Videoportfolion tarkoitus ei ole olla kaiken kattava ansioluettelo, vaan enemminkin henkilöbrändiä tukeva ja kiinnostusta herättävä kokonaisuus, jota käytetään yhdessä ansioluettelon kanssa työnhaussa. Portfolio on verkkolinkillä jaettavissa, joka parantaa kohteen hakukonenäkyvyyttä. Työn tuloksena on arvioitu kuinka hyvin kohteen näkyvyys on hakukoneissa parantunut. Käsikirjoitus ja videon kuvausaikataulu on suunniteltu joulukuussa 2014 ja video on valmistunut keväällä 2015.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu henkilöbrändäyksen perusteista, videoportfolion merkityksestä työnhaussa ja hakukonenäkyvyyden tehostamisesta. Produktissa kuvataan yksityiskohtaisesti kuinka videoportfolio on suunniteltu ja toteutettu. Opinnäytetyön liitteenä on videoportfolion käsikirjoitus ja verkkolinkit eri sosiaalisiin medioihin, joista video on löydettävissä.
Lopputuloksena syntynyt video on kiinnostusta herättävä. Videoportfolion avulla opinnäytetyöntekijä onnistui saamaan vakituisen työsuhteen ja toimeksiannon työnantajaltaan kehittää yrityksen sosiaalisen median näkyvyyttä videoiden avulla. Videoportfolion ansiosta opinnäytetyöntekijä sijoittuu googlen ensimmäiselle hakutulossivulle opinnäytetyön tekijän nimeä haettaessa. Videoportfolio on vahvistanut opinnäytetyöntekijän henkilöbrändiä ja uskottavuutta sosiaalisessa mediassa.