Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Neuvottele verkossa! : verkkoneuvotteluiden houkuttelevuus Lounaismaan Osuuspankissa

Kuitunen, Lauri (2015)

 
Avaa tiedosto
Kuitunen_Lauri.pdf (2.170Mt)
Lataukset: 


Kuitunen, Lauri
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505219538
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tarkastelee Lounaismaan Osuuspankissa käytössä olevia verkkoneuvotteluita sekä niiden tunnettuutta. Työn tavoitteena on tuottaa kehittämisehdotuksia ja ideoita pankin verkossa tapahtuvien asuntoluottoneuvotteluiden lisäämiseksi.

Työn teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen markkinointiviestinnän välineitä ja verkkopalveluja sekä Lounaismaan OP:n käyttämiä markkinointiviestinnänkeinoja. Lisäksi osiossa esitellään opinnäytetyölle keskeinen verkkoneuvottelupalvelu ja tehdään kilpailijavertailu.

Empiirisen osuuden pohjana ja tiedonkeruutapana käytettiin kvalitatiivisena lomakekyselynä toteutettua kyselytutkimusta. Tutkimus tehtiin lähettämällä kysely niille Lounaismaan OP:n asiakkaille, jotka olivat hiljattain käyneet asuntoluottoneuvotteluita ja aloittaneet lainan hakemisen OP-verkkopalvelun kautta. Kyselytutkimus lähetettiin kaiken kaikkiaan 61 henkilölle ja vastausten määräksi tavoiteltiin 20 vastausta, eli 33 % otannasta. Lopulta kyselyyn saatiin 18 vastausta ja vastausprosentiksi saatiin näin ollen 29,5 %, eli vastausmäärän suhteen päästiin lähes tavoitteeseen.

Tutkimuksen merkittävin havainto oli epätietoisuus mahdollisuudesta verkkoneuvotteluun sekä asiakkaiden kiinnostuneisuus uutta neuvottelukanavaa kohtaan. Tutkimuksesta selvisi myös, että paikalliset sanomalehdet ja verkkopankki ovat parhaita kanavia pankin tiedottamiselle ja rahallinen hyöty sekä materiaaliset lahjat parhaita keinoja kannustamaan uusien palveluiden kokeiluun. Tutkimuksen perusteella pankin on siis tärkeintä aloittaa aktiivinen tiedottaminen uusimmasta neuvottelukanavastaan sekä kannustaa asiakkaita kokeilemaan verkkoneuvottelua tarjoamalla verkossa neuvotelleille rahanarvoisia etuja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste