Miten hyvän myyjän ominaisuudet näkyvät palveluneuvojan työssä
Parkkonen, Vilma (2015)
Parkkonen, Vilma
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710552
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710552
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee palveluneuvojan työnkuvaa Nordea Pankki Suomi Oyj:ssä, teoriaa myyntiprosessista ja palvelukokemuksen tuottamisesta asiakkaalle. Työssä pohditaan omaa kehitystä asiakaspalvelijasta myyjäksi, ja analysoidaan DiSC-testin tulosten perusteella kirjoittajan omaa myyntihenkisyyttä työssä pankissa. Opinnäytetyön tarkoitus on avata tekijän lisäksi lukijan ajatusmaailmaa siitä, kuinka myyntiprosessin noudattamisen lisäksi on tärkeää tuottaa erinomaisia palvelukokemuksia myynnin syntymisen edistämiseksi.
Opinnäytetyötä ei ole toteutettu toimeksiantona kenellekään, vaan teorian lisäksi on pohdittu omaa kehittymistä myyjäksi töissä koulun ohella. Opinnäytetyö on toteutettu suhteellisen lyhyessä ajassa, eikä tekstissä ole syvennytty minkään tietyn ongelman ratkaisemiseen kovinkaan paljon.
Opinnäytetyötä ei ole toteutettu toimeksiantona kenellekään, vaan teorian lisäksi on pohdittu omaa kehittymistä myyjäksi töissä koulun ohella. Opinnäytetyö on toteutettu suhteellisen lyhyessä ajassa, eikä tekstissä ole syvennytty minkään tietyn ongelman ratkaisemiseen kovinkaan paljon.