Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaan palvelupolku Lauhanvuoren - Hämeenkankaan luontomatkailualueella

Rikala, Merja (2015)

Avaa tiedosto
Rikala_Merja.pdf.pdf (1.224Mt)
Lataukset: 


Rikala, Merja
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710769
Tiivistelmä
Tämä tutkimus on tehty osana Metsähallituksen hallinnoimaa ”Lauhanvuoren– Hämeenkankaan luontomatkailualueen asiakaspalveluverkoston kehittäminen” -hanketta.
Työn tavoitteena oli selvittää asiakkaan palvelupolkua eli asiakkaan kokemaa tapahtumien sarjaa, johon vaikuttavat yksilön kokema palvelun tuotantoprosessi sekä yksilön omat valinnat Lauhanvuoren kansallispuistossa ja Hämeenkankaan harjoitus- ja monikäyttöalueella. Samalla voitiin arvioida asiakkaan palvelupolku -työkalun hyödynnettävyyttä palveluiden laadun arvioinnissa Metsähallituksen luontopalveluiden luonnon virkistyskäytön osa-alueella. Kehittämistyön tavoitteena oli tuottaa kehittämisideoita Metsähallituksen asiakaspalveluprosessiin. Palvelunkehittämisen lähtökohtina olivat asiakkaan palvelukokemus ja asiakkaan tarpeet palvelun käyttäjänä.
Kehittämistyössä kartoitettiin asiakkaan palvelupolku Lauhanvuoren kansallispuistossa ja Hämeenkankaan harjoitus- ja monikäyttöalueelle asiakastutkimuksessa saatujen tulosten mukaan käytetyimmille reiteille molemmilla alueilla sekä yksi ryhmämatkalaisten palvelupolku Lauhanvuoren kansallispuistossa, jossa tarkastelussa olivat mukana myös asiakkaiden käyttämät yritykset. Asiakkaan palvelupolussa on kuvattu sen vaiheisiin liittyvät toiminnot alueeseen tutustumisesta alueelta pois lähtemiseen. Tavoitteena on ollut luoda realistinen palvelupolku, jotta palvelua voidaan kehittää paremmaksi.
Työssä on käytetty havainnointia, haastattelua ja tutkimustulosten analyysiä rinnakkain, jotta tutkimustuloksia on saatu täydennettyä ja niihin on saatu varmuutta ja eri näkökulmia.
Kehittämistyön tuloksena on luotu kolme erilaista asiakkaan palvelupolkua ja tarkasteltu näiden palvelupolkujen asiakasryhmien tarpeita. Tutkimustyön tuloksia. lähdemateriaalia ja omia kokemuksiani olen myös osittain verrannut Metsähallituksen tavoitteisiin alueen luontomatkailusuunnitelman osalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste