Kiinteistöhoidon palvelusopimus : Tilaajan materiaali
Vestman, Katriina (2015)
Vestman, Katriina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911329
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911329
Tiivistelmä
Kotkan Isännöintipalvelu Oy on kotkalainen ISA-auktorisoitu isännöintitoimisto, joka on vuosittaisilla teemoilla pyrkinyt parantamaan asiakaspalveluaan. Toimeksiantajana Kotkan Isännöintipalvelu Oy asetti tavoitteeksi parantaa asiakaspalvelua ja kehittää valmiuksia auttaa asiakasta solmimaan tarpeisiinsa sopiva kiinteistöhoidon palveluso-pimus, joka täyttää vähintään KiinteistöRYL 2009 eli Kiinteistöpalveluiden yleiset laatuvaatimukset ja helpottaa sopimusaikaista työn valvontaa. Tarkoitus oli kehittää toi-meksiantajalle kiinteistöhoidon sopimus- ja palvelukuvauspohjat, huoltokirja ja tehtävien valvontaan soveltuva osio.
Palvelun parantamiseksi luotiin kilpailuttamisesta sopimusaikaiseen toimintaan oma kiinteistöhoidon palvelusopimusmateriaali, joka sisälsi kiinteistöhoidon sopimus- ja palvelukuvauspohjat, huoltokirjan ja tehtävien valvontaan soveltuvan osion. Materiaali tehtiin tulostettavaan sähköiseen muotoon, että sen muokkaaminen on helppoa toimeksiantajan asiakkaiden palvelemiseksi.
Kiinteistöhoidon sopimusohjelman sisältöä kehitettiin helpottamaan kiinteistöhoidon palvelukuvausten päivittämistä sopimusaikana tilaajan halutessa palvelutason muutta-mista tai solmiessa erillissopimuksia muiden palveluntuottajien kanssa.
Palvelukuvauksien tarkennuksilla voidaan määritellä milloin sopimuksen edellyttämät työt on tehty, helpotetaan palvelukuvauksen mukaisten töiden valvontaa ja hyödynnetään huoltoyhtiöiden omia toiminnanohjausjärjestelmiä.
Työn tavoite parantaa asiakaspalvelua toteutui tehdyn materiaalin avulla, koska sähköi-nen aineisto kattaa koko kiinteistöhoidon sopimusprosessin kilpailutuksesta työn valvontaan ja mahdollistaa sen muokkaamisen toimeksiantajan asiakkaan tarpeisiin tarjouspyyntövaiheessa ja sopimusaikana. Ensimmäiset toimeksiantajan asiakkaiden ja palveluntuottajien palautteet ovat olleet myönteisiä. Erityisesti tehtävien suoritusajankohdista sopiminen on miellyttänyt kaikkia.
Palvelun parantamiseksi luotiin kilpailuttamisesta sopimusaikaiseen toimintaan oma kiinteistöhoidon palvelusopimusmateriaali, joka sisälsi kiinteistöhoidon sopimus- ja palvelukuvauspohjat, huoltokirjan ja tehtävien valvontaan soveltuvan osion. Materiaali tehtiin tulostettavaan sähköiseen muotoon, että sen muokkaaminen on helppoa toimeksiantajan asiakkaiden palvelemiseksi.
Kiinteistöhoidon sopimusohjelman sisältöä kehitettiin helpottamaan kiinteistöhoidon palvelukuvausten päivittämistä sopimusaikana tilaajan halutessa palvelutason muutta-mista tai solmiessa erillissopimuksia muiden palveluntuottajien kanssa.
Palvelukuvauksien tarkennuksilla voidaan määritellä milloin sopimuksen edellyttämät työt on tehty, helpotetaan palvelukuvauksen mukaisten töiden valvontaa ja hyödynnetään huoltoyhtiöiden omia toiminnanohjausjärjestelmiä.
Työn tavoite parantaa asiakaspalvelua toteutui tehdyn materiaalin avulla, koska sähköi-nen aineisto kattaa koko kiinteistöhoidon sopimusprosessin kilpailutuksesta työn valvontaan ja mahdollistaa sen muokkaamisen toimeksiantajan asiakkaan tarpeisiin tarjouspyyntövaiheessa ja sopimusaikana. Ensimmäiset toimeksiantajan asiakkaiden ja palveluntuottajien palautteet ovat olleet myönteisiä. Erityisesti tehtävien suoritusajankohdista sopiminen on miellyttänyt kaikkia.