Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotelliasiakkaiden palvelukokemukset toiminnan kehittäjänä : " Siellä Mesikämmenessä ollaan vähän niin kuin kiven sisässä"

Väänänen, Virpi (2015)

 
Avaa tiedosto
virpivaananen.pdf (1.857Mt)
Lataukset: 


Väänänen, Virpi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911219
Tiivistelmä
Opinnäytetyön painopistealue oli asiakkaan palvelukokemuksessa.

Työn tavoitteena oli saada vastauksia miten asiakkaan palvelukokemus muodostuu ja millaisia palvelukokemuksia Hotelli Mesikämmenen asiakkaat ovat kuvanneet valituissa internetin keskustelufoorumeissa.

Ensimmäinen tutkimusongelma on empiirinen, joten siihen etsittiin vastauksia laadullisen tutkimuksen avulla. Asiakkaan palvelukokemuksia kerättiin Internetin keskustelufoorumeilta ja niitä analysoitiin aineistolähtöisen sisällönanalyysin keinoin.

Palvelukokemus on henkilökohtainen ja moniulotteinen tapahtuma, joka tapahtuu yksilössä ympäristön ärsykkeiden ja yksilöiden välillä tapahtuvan vuorovaikutuksen seurauksena. Kokemuksen henkilökohtaisuus tekee kokemuksesta hankalasti hallittavan, vaikkakin joihinkin kokemuksen synnyssä vaikuttaviin tekijöihin pystytään vaikuttamaan.

Palvelukokemuksen kuvauksista Hotelli Mesikämmenen vahvuuksista nousivat esille muun muassa sijainti, luonnon läheisyys ja sen miljöön erilaisuus. Keskeisimmiksi kehittämisen kohteiksi nousivat joidenkin huoneiden remontointitarve sekä kylpylän aukioloajat.

Palautetta kannattaa jatkossakin kerätä monesta eri lähteestä ja myös Internetin keskustelufoorumit ovat hyvä väline palautteen ja palvelukokemusten keräämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste