Majoittuvien kokousasiakkaiden tyytyväisyys hotelli- ja ravintola Mustion Linnassa
Dahlström, Maria (2015)
Dahlström, Maria
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111609
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111609
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia kokousasiakkaiden tyytyväisyyttä kokouspalve-luihin, majoituspalveluihin sekä ravintolapalveluihin hotelli- ja ravintola Mustion Linnassa. Työn tavoitteena oli selvittää kuinka hyvin asiakkaat tuntevat jo entuudestaan Mustion Linnaa, miten opasteet toimivat suurella yksityisellä puistoalueella ja kuinka palvelut toimivat.
Tietoperustassa perehdytään hieman viitaten Mustion Linnaan, yleisiin kokouspalveluiden, ma-joituspalveluiden käytäntöihin sekä ravintolapalveluiden toimivuuteen. Lisäksi esille tuodaan myös asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, joka on liitteenä työn lopussa. Kvantitatiivisella tutki-muksella saatiin kyselyyn vapaita vastauksia satunnaisilta vastaajilta. Kyselyyn pyrittiin saa-maan vastauksia keväällä 2014 sekä syksyllä 2014. Kyselylomakkeeseen saatiin vastauksia 78 kokousasiakkaalta, joten otos on pieni eikä vastausten perusteella pystytä tarkkaan tekemään perusteltuja päätelmiä.
Tutkimustulosten perusteella kokousasiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä palveluun ja ruokaan, vaihtelevimpia mielipiteitä tuli majoitustiloista sekä opasteista. Vuodenajat sekä valoisuus vai-kuttivat paljoltikin vastaustuloksiin esimerkiksi opasteisiin liittyen.
Kehitettävää Mustion Linnassa on kokousasiakkaita varten. Kokoustilojen modernisoiminen ja uudempien kokousvälineiden käyttö toisi lisäarvoa kokoustiloihin. Opasteet olisi hyvä saada näkyvimmiksi, että puistossa jokainen löytäisi helposti oikeisiin paikkoihin.
Tietoperustassa perehdytään hieman viitaten Mustion Linnaan, yleisiin kokouspalveluiden, ma-joituspalveluiden käytäntöihin sekä ravintolapalveluiden toimivuuteen. Lisäksi esille tuodaan myös asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, joka on liitteenä työn lopussa. Kvantitatiivisella tutki-muksella saatiin kyselyyn vapaita vastauksia satunnaisilta vastaajilta. Kyselyyn pyrittiin saa-maan vastauksia keväällä 2014 sekä syksyllä 2014. Kyselylomakkeeseen saatiin vastauksia 78 kokousasiakkaalta, joten otos on pieni eikä vastausten perusteella pystytä tarkkaan tekemään perusteltuja päätelmiä.
Tutkimustulosten perusteella kokousasiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä palveluun ja ruokaan, vaihtelevimpia mielipiteitä tuli majoitustiloista sekä opasteista. Vuodenajat sekä valoisuus vai-kuttivat paljoltikin vastaustuloksiin esimerkiksi opasteisiin liittyen.
Kehitettävää Mustion Linnassa on kokousasiakkaita varten. Kokoustilojen modernisoiminen ja uudempien kokousvälineiden käyttö toisi lisäarvoa kokoustiloihin. Opasteet olisi hyvä saada näkyvimmiksi, että puistossa jokainen löytäisi helposti oikeisiin paikkoihin.