Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mobiilipelin konseptointi ja toteutuksen suunnittelu Libgdx-sovelluskehyksellä

Holanne, Aaron (2015)

Avaa tiedosto
Aaron_holanne_opinnaytetyo-latest.pdf (774.6Kt)
Lataukset: 


Holanne, Aaron
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060512520
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella mobiililaitteille suunnattu kaksiulotteinen peli ja miettiä sen toteutusta Libgdx-sovelluskehyksellä. Suunnitelman pohjaksi tutkittiin menestyviä mobiilipelejä, mobiilipelien markkinoita sekä Libgdx-sovelluskehystä.


Teoriaosuudessa eriteltiin menestyvien mobiilipelien ominaisuuksia sekä tutkittiin mobiilipelien monetisaatiota ja asiakassegmentointia. Menestyvillä mobiilipeleillä osoittautui olevan selkeitä yhteisiä ominaisuuksia sekä pelattavuudessa että sisällössä. Monetisaatiotutkimuksessa havaittiin kolme mobiilipeleille tyypillistä monetisaatiostrategiaa: ilmainen peli, maksullinen peli ja mobiilimainonta, joista ilmainen peli -strategia on ylivoimaisesti suosituin. Mobiilipelien asiakassegmentoinnissa saatiin selville, että valtaosa pelaajista ei laita rahaa pelaamiseen ja jäljelle jäävä pieni osuus jakautuu innokkaisiin ostajiin ja vastahakoisiin ostajiin. Lisäksi teoriaosuudessa perehdyttiin Libgdx-sovelluskehyksen tarjoamiin ominaisuuksiin kaksiulotteisen mobiilipelin kehityksen näkökulmasta.


Tutkimustyön pohjalta tehtiin suunnitelma, joka kattaa pelin idean, ominaisuudet ja pelaamisen sekä toteutuksen Libgdx-sovelluskehyksellä. Peliin suunniteltiin ominaisuuksia, jotka nousivat esille tutkittaessa menestyviä mobiilipelejä. Mobiilipelien markkinatutkimuksen pohjalta pelin monetisaatiostrategiaksi valittiin ilmainen peli -strategia. Pelin toteutus suunniteltiin sellaisten ominaisuuksien mukaan, joita Libgdx-sovelluskehys tarjoaa kaksiulotteisen mobiilipelin kehitykseen. Opinnäytetyön tutkimusten perusteella laaditun suunnitelman pohjalta voidaan siirtyä saumattomasti käytännön toteutukseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste