Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Rakennushankkeen häiriötilanteiden hallinta

Kangas, Fanny (2015)

Avaa tiedosto
Kangas_Fanny.pdf (351.4Kt)
Lataukset: 


Kangas, Fanny
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211878
Tiivistelmä
Rakennushankkeessa tulee valitettavan usein häiriötilanteita, jotka vaikuttavat tavalla tai toisella hankkeen etenemiseen ja mahdollisesti myös kohteen valmistumiseen. Häiriötilanteita voidaan ratkaista reklamoimalla asianomaisia. Reklamaatioprosessin hallinta on yksi tärkeimmistä keinoista ratkaista häiriötilanteet tavalla, joka mahdollisimman vähän vaikuttaa rakennushankkeen aikatauluun ja sitä kautta hankkeen valmistumiseen.
Tarkoituksena oli tehostaa häiriötilanteiden hallintaa kehittelemällä reklamaatioprosessin menettelyohjeita sekä siinä tarvittavia ohjeita ja malleja. Työ on laadittu lähinnä urakoisijan näkökulmasta, mutta muillekin sopijaosapuolille häiriötilanteiden hallinnan tietämys on hyödyksi. Aihetta on sen laajuuden vuoksi käsitelty lähinnä rakennusurakan yleisten sopimusehtojen 1998 vakioehtojen pohjalta.
Työssä on käytetty rakennusalan kirjallisuutta, internetistä sekä alan opinnäytetöistä. Työssä pyrittiin etenemään loogisesti, alussa esitellään rakennushankkeen osapuolet, urakkamuodot sekä sopimuskumppaneiden vastuut ja velvollisuudet. Nämä kaikki vaikuttavat syntyneisiin ja syntymässä oleviin häiriötilanteisiin. Teoriaosuus jatkuu häiriötilanteiden käsittelyllä, jonka jälkeen perehdytään niiden ratkaisemiseen reklamaatioprosessin avulla. Työn loppuosa keskittyy reklamaatioiden laatimiseen.
Opinnäytetyön lopputuloksena laadittiin teoriaosuuden pohjalta reklamoinnin käsikirja, sekä reklamaatiomalleja, jotka jätetään julkaisematta toimeksiantosopimuksen nojalla. Käsikirja sisältää myös reklamaation laatimisohjeen, joka ohjaa toimihenkilöä vaihe vaiheelta reklamaation laatimisessa. Reklamaatiomallit sekä käsikirja tallennettiin yrityksen palvelimelle toimihenkilöiden käytettäväksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste